Verzenden naar buitenland

Hier kun je met al de rest terecht
roefke
Super Pro

Verzenden naar buitenland

Bericht door roefke »

Heeft er iemand ervaring met verzenden naar buitenland , met een andere instelling dan Bpost.
Ik vind de prijzen voor wereldwijd nogal duur, een lp degelijk ingepakt zit snel boven 350 gr = 21.75€ wereldwijd,
Als je beneden de 350gr wilt blijven vind ik de lp niet voldoende beschermd, daarom zoek ik een alternatief voor Bpost

mot
Super Pro

Re: Verzenden naar buitenland

Bericht door mot »

denk dat een goed ingepakte lp onder de categorie valt van 350g-1kg (bij bpost is dat dan voor de meeste landen 13,05€)
aangetekend is iets van 7€ extra en een bericht in je bus is ongeveer 2€.

heb net iets verstuurd naar japan (uitzondering op het 'bpost meeste landen' tarief) en dat was dan 21,75€, standaard.
had mij geinformeerd bij fedex voor een prijs maar die was 100+€ voor verzending..

voor de buurlanden en spanje heb je ook al kiala (en er zijn ook nog andere spelers, vb GLS), maar dit is niet zo gekend als hier
heb het ook nog nt gebruikt

dhl kan je msschien 'ns checken, maar vermoed dat dit niet goedkoop is

JRS
Super Pro

Bericht door JRS »

mot schreef: dhl kan je msschien 'ns checken, maar vermoed dat dit niet goedkoop is
helaas helaas : ) zelf werk ik voor DHL en 't is zowat de duurste van alle koerierdiensten (vergelijkbaar met/nog duurder dan UPS). Bedrijven die grote volumes versturen hebben interessante tarieven, maar voor particulieren die eenmalig of sporadisch iets versturen is het belachelijk duur. Naast express-zendingen (levering volgende werkdag of op dag 2, naargelang de bestemming) is wegtransport ook een optie (enkel bepaalde landen binnen Europa), al zijn ook die prijzen meer dan behoorlijk. Zelf verstuur ik ook bijna dagelijks en ben ook nog opzoek naar een goed alternatief voor de post. Alle tips zijn welkom!

Flopke
Regular

Bericht door Flopke »

Aaaaah,
Ik heb deze week mijn surroundgeluid versterker van Pioneer opgestuurd met PostNL .
Bericht gekregen van de geadresseerde ... Toegekomen met zichtbare schade ... :x
1e keer dat ik ze gebruik en natuurlijk komt er geen vervolg. Was wel niet duur 20 kg verzenden naar Eindhoven was 17 €.
Resultaat is wel dat ik in een deprisje zit :mrgreen:

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Aangezien ik zelden platen verkoop heb ik ook niet echt veel ervaring met het verzenden, en zeker niet naar het buitenland.

Misschien is DIT iets?

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

bedankt voor de info, het schoentje wringt hem vooral bij de aziatishe landen, binnen europa vallen de prijzen nog mee ( 13€), heb eergisteren iets verzonden naar vietnam 21.75 € , uit die landen krijg ik steeds de vraag om mijn prijs te zakken vanwege de hoge verzendkosten, daarom zocht ik naar een goedkoper alternatief, die er blijkbaar niet is.

JRS
Super Pro

Bericht door JRS »

voor de meeste lp's kom je met de combinatie plaat + verzendkarton + bubbelfolie wel net onder de 350gr, dus een 13euro voor buiten Europa. Al is het wel nipt, zeker omdat het douaneformulier en bijhorend 'plastiekske' (packing list) ook nog wat weegt. Het goeie bij bpost is dat de VS (ex. Canada), midden-oosten en zelfs heel Rusland onder het Europees tarief valt. Scheelt wel : )
Spijtig dat de post niet 0-500gr en 500-1kg hanteert ipv die 350gr, wat voor lp's toch vaak kantje boord is..

mot
Super Pro

Bericht door mot »

hierbij de bpost world light tarieven (voorlopig goedkoopste, denk ik)
daar zie je ook welke tarieven bij welke landen

http://www.bpost.be/site/nl/residential ... light.html

heb dus recent een aantal platen verstuurd (wereldwijd)
goed ingepakt was dit rond de 400g (had het eerst laten wegen op het werk). Ik gebruik wel wel een iets bredere verpakking dan de standaard lpverpakking
dus ik kwam altijd uit bij 13.05€ (uitgezonderd japan, dan)
het douaneformulier/document aangetekend komt altijd na de weging, dus wordt niet meegeteld (als ik me niet vergis)

nu, ben ook niet zo lang bezig met verkopen online, heb niet zo'n handelsgeest, maar moet zeggen dat het wel loont :)
wat ik wel doe, maar dit hangt af van de waarde van de plaat, is tussenkomen bij de verzendingskosten.
bij een heel dure plaat heb ik al zelf al de verzendingskosten betaald...

Cis
Super Pro

Bericht door Cis »

Bpost Light doe ik nooit meer (toch niet als de koper betaald met PayPal), als hij zegt dat de plaat niet aangekomen is kan hij zo zijn geld terugvragen en heb je geen bewijsje om je betaling terug te krijgen...

mot
Super Pro

Bericht door mot »

wat gebruik je dan, Cis?
bpost world ?
post nl?
of zijn er nog andere...
denk dat er (momenteel) niet zo veel andere(betaalbare) alternatieven zijn, jammer genoeg

heb nog maar enkel aangetekend verstuurd (samen met een ontvangstbewijs) maar dit is omdat het enkel om heel dure platen ging.

wat voor problemen heb je zoal gehad bij discogs/paypal?
leer graag bij want heb zelf nog geen problemen gehad met paypal/discogs. (gelukkig)
heb wel al veel gelezen dat je als verkoper (bij een paypal discussie) bijna altijd verliest. (klant is koning principe)
is dat zo?

Plaats reactie