Verzenden naar buitenland

Hier kun je met al de rest terecht
roefke
Super Pro

Re: Verzenden naar buitenland

Bericht door roefke »

een nadeel van paypal in combinatie met ebay (uk) , is dat ze uw geld blokeren gedurende een maand, zodanig dat indien de koper niet tevreden is ze het geld kunnen terugstorten.Het vreemde hierbij is dat zelfs als de koper positieve feedback gegeven heeft , je geld nog steeds geblokeerd blijft , daarom verkoop ik nu enkel via discogs.
Heb daar totnutoe nog geen geschil gehad, ik verkoop dan ook maar sporadish

Cis
Super Pro

Bericht door Cis »

mot schreef:wat gebruik je dan, Cis?
bpost world ?
post nl?
of zijn er nog andere...
denk dat er (momenteel) niet zo veel andere(betaalbare) alternatieven zijn, jammer genoeg

heb nog maar enkel aangetekend verstuurd (samen met een ontvangstbewijs) maar dit is omdat het enkel om heel dure platen ging.

wat voor problemen heb je zoal gehad bij discogs/paypal?
leer graag bij want heb zelf nog geen problemen gehad met paypal/discogs. (gelukkig)
heb wel al veel gelezen dat je als verkoper (bij een paypal discussie) bijna altijd verliest. (klant is koning principe)
is dat zo?
Ik gebruik wegens bpost wegens geen ander alternatief, wegens die hoge kosten heb ik wel al koper gehad die afhaken...
Klant is koning pricipe geldt inderdaad als je geen verzendbewijs hebt, dan ben je plaat en geld kwijt.

Vlek (een Brussels label) doet bijvoorbeeld alles via de Duitse post, eigenlijk erg om te weten dat een Belgisch label beroep moet doen op een buitenlandse postdienst

Jumping Jack
Super Pro

Bericht door Jumping Jack »

Mijn vrouw heeft een webshop (even schaamteloos 'pluggen': petitecouture.be) en verstuurt alles met bpost. Ze heeft de prijzen van de meeste pakketdiensten vergeleken, en bpost is voor haar toch het interessantst. Ze verzend wel overwegend nationaal.

Voor zware items is GLS interessant. Ik heb daarmee al eens een eindversterker verstuurd, en het prijsverschil was toen toch behoorlijk meen ik mij te herinneren.

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

Weet er iemand of er kartonnen verpakking bestaat , waarmee je 1 lp kunt versturen en toch beneden de 350gr blijft en toch nog degelijk beschermd?
De dozen die ik getest heb komen steeds tussen de 350 en 400g (zonder extra karton)

JRS
Super Pro

Bericht door JRS »

de verzendkartons bedoeld voor 1-2 lp's in combinatie met bubbelfolie (ook gekend als 'bollekesplastiek' : ) ) is prima voor de gemiddelde lp. Je kan om de hoeken nog eens een laagje doen voor extra bescherming voor de zogenaamde corner bumps.
Afbeelding
Als het heel nipt wordt kan je een papieren binnenhoes vervangen door bv. een plastic Nagaoka binnenhoes:
Afbeelding
... en "FRAGILE!!" of "BREEKBAAR!!" met rode stift op beide kanten van het pakket

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Zopas een mail gekregen van Kiala:

Kiala garandeert een goedkopere verzending en standaard prijs tot 15kg voor al uw pakketten en dit naar België, Spanje, Frankrijk, Nederland en Luxemburg vanaf 4,50 EUR.

Meer info kun je HIER vinden!

Johan88
Newbie

Bericht door Johan88 »

mot schreef:denk dat een goed ingepakte lp onder de categorie valt van 350g-1kg (bij bpost is dat dan voor de meeste landen 13,05€)
aangetekend is iets van 7€ extra en een bericht in je bus is ongeveer 2€.

heb net iets verstuurd naar japan (uitzondering op het 'bpost meeste landen' tarief) en dat was dan 21,75€, standaard.
had mij geinformeerd bij fedex voor een prijs maar die was 100+€ voor verzending..

voor de buurlanden en spanje heb je ook al kiala (en er zijn ook nog andere spelers, vb GLS), maar dit is niet zo gekend als hier
heb het ook nog nt gebruikt

dhl kan je msschien 'ns checken, maar vermoed dat dit niet goedkoop is
Ik zou ook een plaat moeten versturen naar Japan. Met Bpost world light en met optie aangetekend. Maar ik moet dat douaneformulier CN23 invullen. Wat vul jij daar allemaal op in aub?
Alvast bedankt voor de hulp! Grtn

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Het invullen van de douaneverklaring CN23 wijst zichzelf uit dacht ik? Toch ook eens de kleine letters lezen!

Instructies
U moet deze douaneverklaring en de begeleidende documenten stevig vastmaken aan de buitenzijde van de zending en bij voorkeur,
ingesloten in een zelklevende doorschijnende omslag.
Indien deze douaneverklaring niet duidelijk leesbaar is van de buitenzijde en u verkiest ze binnenin de zending te steken, dient u op de buitenzijde een etiket aan te brengen, die erop wijst dat een douaneverklaring aanwezig is. Gelieve deze douaneverklaring in te vullen in het Frans, het Engels of in een andere taal toegelaten door het land van bestemming en dit om de douaneinklaring te versnellen.
Omdat de douane van het land van bestemming uw zending zou kunnen inklaren dient zij de juist e inhoud van deze te kennen. U dient dus de douaneverklaring zo compleet en leesbaar mogelijk in te vullen. In het tegenovergestelde geval kan dit leiden tot vertragingen bij de verzendingswijze van de zending en andere ongemakken voor de geadresseerde. Voor elke valse of verdachte douaneverklaring loopt men het risico een boete op te lopen of de inbeslagneming van de zending.
Uw goederen kunnen het voorwerp uitmaken van beperkingen. Ten andere is het uw plicht te onderzoeken over de mogelijkheden van invoer (verbodsbepalingen, beperkingen wat betreft quarantaine, limieten voor de pharmaceutische producten, enz...) en u te informeren over de documenten (commerciële factuur, certificaat van oorsprong, sanitair certificaat, licentie, toelating voor goederen onderworpen aan quarantaine (producten van dierlijke, plantaardige, voedings, enz... oorsprong )) eventueel vereist in het land van bestemming.
Een commerciële zending betekent alle uitgevoerde of ingevoerde goederen in het kader van een transactie, die verkocht zijn tegen een som geld of omgewisseld zonder geldelijke compensatie.

(1) Gelieve een gedetailleerde omschrijving te geven van elk voorwerp dat zich in de zending bevindt (vb: herenhemd in katoen). Oms
chrijvingen zoals wisselstukken, stalen, voedingswaren, enz... zijn niet toegelaten.
(2) Gelieve de hoeveelheid van elk voorwerp en de gebruikte meeteenheid te omschrijven.
(3) & (4) Gelieve het nettogewicht (in kg) van elk voorwerp aan te duiden. Duid het totaal gewicht (in kg) aan van de zending die overeen stemt met het resultaat van de weging tijdens de afgifte, verpakking inbegrepen.
(5) & (6) Gelieve de waarde van elk voorwerp aan te duiden en het totaal, verwijzend naar de gebruikte munteenheid (bv: CHF voor zwitserse frank).
(7) & (8) Het tarifair nummer SH (in zes cijfers) dient gebaseerd te zijn op het geharmoniseerd systeem van aanduiding en codificatie van de goederen opgemaakt door de wereld- douanevereniging."Land van oorsprong" betekent land van herkomst van de goederen (bv: land van productie, fabricage). De verzenders van commerciële goederen worden aangeraden deze gegevens te verstrekken. Dit kan de douane helpen bij de behandeling van deze zendingen.
(9) Gelieve het bedrag van de frankering aan te duiden, betaald aan de Post voor deze zending. Elke andere taks dient afzondelijk v
ermeld te worden (vb: verzekering).
(10) Gelieve het vak of de vakken aan te kruisen om de categorie van de zending nauwkeurig weer te geven.
(11) Gelieve bijzonderheden te verstrekken indien de inhoud (product van dierlijke oorsprong, plantaardig, voeding, enz ...) onderwo
rpen is aan quarantaine of aan andere beperkingen.
(12), (13) (14) Wanneer uw zending is vergezeld van een licentie of een certificaat, gelieve dan het passend vak aan te kruisen en het nummer aan te duiden. U moet bij alle commerciële zendingen een factuur voegen.
(15) Met uw handtekening en datum neemt u de verantwoordelijkheid voor deze zending.

Plaats reactie