Countrymuziek oudbollig ! hoezo.

Hier kun je met al de rest terecht
Plaats reactie
monojojo51?
Newbie

Countrymuziek oudbollig ! hoezo.

Bericht door monojojo51? » 05 apr 2016, 11:17

HOI : Ik ben John en groot liefhebber van Country & Western muziek en Rock % Roll.
Nu staat Nederland niet hoog op de ladder w.b.t. Country muziek.
Het zou oudbollig zijn maar ik denk dat het wel meevalt . Mijn vrouw en ik gaan bijna wekelijks naar muziekoptredens in binnen en buitenland.
Wij volgen ( stalken :lol: ) de Nederlandse Countryband Savannah waar het maar kan.
Omdat Savannah de begeleidingsband van de Amerikaanse Zanger Billy Yates is en daarom ook regelmatig in het buitenland optreed
krijgt de band steeds meer fans.
Hun muziek is divers . Country met zeker ook met country gerelateerde Rock & Roll muziek behoort tot hun genre.
Savannah heeft in het verleden diversen Amerikaanse artiesten begeleid zoals Freddy Fender - Buck Owens -Billy Yates enz.
Savannah heeft samen met Dick van Altena en Cor Sanne een theatershow waar ze al ong. 12 jaar met veel succes in veel Nederlandse theaters optreden.
Ik luister vaak naar de reacties van de bezoekers en meestal hoor ik positieve reacties zoals : mooie herkenbare muziek die op een leuke manier door Cor Sanne de wandelende encyclopedie :lol: aan elkaar gepraat wordt.
Ook de Everly Brothers - Buddy Holly- Chuck Berry enz. komen aan bod.
Dus wilt u de theatershow eens bezoeken dan zijn er dit seizoen nog enkele kansen.
Ik weet dat kaartjes voor Back To The Country op 28 mei in de Schalm in Veldhoven nog te verkrijgen zijn.
Volgens mij zal het u wel bevallen en zeggen dit is zeker niet de laatste keer .

Greetz een enthousiaste liefhebber.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Countrymuziek oudbollig ! hoezo.

Bericht door Kilroy » 05 apr 2016, 16:27

Dag John,

Welkom op het forum.

Het is inderdaad wel zo dat countrymuziek een beetje in de verdrukking is geraakt de laatste jaren. Ik moet eerlijk toegeven dat de pure country ook niet echt mijn ding is, maar dat ik mij anderzijds in het toch wel meer populaire country-rock wel kan vinden.

Terwijl ik dit schrijf luister ik naar 'duelling banjo's' (Eric Weissberg), wat toch wel een écht country deuntje is mijn inziens (en een nummer dat iedereen zou MOETEN kennen).

Gelukkig bestaan zoveel mensen met net zoveel verschillende smaken. We mogen vooral niet uit het oog verliezen dat ELK muziekgenre zijn goede en slechte nummers heeft. Misschien een uitdaging om ons te proberen bekeren (of toch en breder beeld te geven) op de betere country, door hier af en toe eens iets te plaatsen waar we moeten of mogen naar luisteren?

Plaats reactie