Zending niet ontvangen, klacht neerleggen bij Paypal ?

Hier kun je met al de rest terecht
flyingpig
Super Pro

Zending niet ontvangen, klacht neerleggen bij Paypal ?

Bericht door flyingpig »

Ik heb weken terug een vinylleke gekocht in Roemenië, rechtstreeks via de band hun site.
Orderbevestiging gekregen en dat is het. Nog steeds niets ontvangen, ook geen mails of het al of niet is verzonden, geen antwoord op de verstuurde mails omtrent het order, etc..
Nu dacht ik als je met paypal hebt betaald dat je je geld terug kan krijgen, iemand ervaring met deze procedure?

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Zending niet ontvangen, klacht neerleggen bij Paypal ?

Bericht door Kilroy »

flyingpig schreef:Ik heb weken terug een vinylleke gekocht in Roemenië, rechtstreeks via de band hun site.
Orderbevestiging gekregen en dat is het. Nog steeds niets ontvangen, ook geen mails of het al of niet is verzonden, geen antwoord op de verstuurde mails omtrent het order, etc..
Nu dacht ik als je met paypal hebt betaald dat je je geld terug kan krijgen, iemand ervaring met deze procedure?
Ik niet, maar misschien kan iemand anders hier wel helpen.

Kun je hélemaal geen contact meer krijgen met de band zelf? Probeer eens via hun facebookpagina (als ze er één hebben natuurlijk)...

Jumping Jack
Super Pro

Bericht door Jumping Jack »

Via het paypal actiecentrum kun je een geschil aanmaken. Daarna kun je een claim starten: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/first-dispute

flyingpig
Super Pro

Bericht door flyingpig »

ik ging maandag klacht neerleggen, ze lezen blijkbaar mee, ze hebben eindelijk gereageerd en het wordt volgende week verzonden

flyingpig
Super Pro

Bericht door flyingpig »

dan uiteindelijk nog niets ontvangen, dan toch maar klacht neergelegd bij PayPal, ik hou jullie op de hoogte omtrent mijn ervaring bij deze

flyingpig
Super Pro

Bericht door flyingpig »

Na zelf diverse mails te hebben gestuurd en via facebook berichten naar de desbetreffende band en geen antwoord te krijgen kreeg ik na de paypal klacht na 2 dagen antwoord.
Er was iets mis gelopen bij de Roemeense post ( LOL ) uiteindelijk is de vinyl vandaag gearriveerd ( me happy )
M.a.w. Paypal is en blijft voor mij het beste systeem om online bestellingen te betalen en geeft een goede bescherming.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

flyingpig schreef:Na zelf diverse mails te hebben gestuurd en via facebook berichten naar de desbetreffende band en geen antwoord te krijgen kreeg ik na de paypal klacht na 2 dagen antwoord.
Er was iets mis gelopen bij de Roemeense post ( LOL ) uiteindelijk is de vinyl vandaag gearriveerd ( me happy )
M.a.w. Paypal is en blijft voor mij het beste systeem om online bestellingen te betalen en geeft een goede bescherming.
Met BPost gaat het iets minder...

Ik bestelde een plaat bij een 100% handelaar in UK. Na drie weken was deze nog steeds niet aangekomen. Volgens de verkoper was ze onmiddellijk na de betaling verzonden. Enkele dagen na dit bericht kreeg ik de melding dat de plaat hem was geretourneerd wegens "adres onbestaande". De verkoper stuurde enkele foto's van het geretourneerde pakje (voorzien van de voornoemde BPost stikcker).
Nu is en enkele huizen verder van waar ik woon -in dezelfde straat dus- een postpunt... ZO moeilijk kan het niet zijn om het correct genoteerde adres te vinden.
Uiteraard diende ik opnieuw te betalen voor de verzending. Drie dagen na de betaling kwam het pakje uiteindelijk aan (adres bestaat dus wel degelijk).
Klachtbrief naar BPost bleef zonder gevolg (in iets minder beleefde bewoording vernam ik "wij trekken ons dat niet aan").
Voor BPost is de zaak afgerond.... maar dan hebben ze duidelijk buiten de waard (ondergetekende) gerekend. Wordt vervolgd.....

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Zopas nieuw ontvangen van BPost aangaande mijn 'niet bestaande adres'. Met dit antwoord kan ik meteen wat verder:

Geachte meneer Van Parijs,

U hebt onlangs een aanvraag ingediend over een "gewone" buitenlandse zending zonder barcode. Deze zending zou teruggestuurd zijn en werd deze aangetekend opnieuw verstuurd naar u.

Wij hebben uw dossier grondig gelezen en begrijpen uw ontevredenheid. Toch omwille van de onderstaande redenen kunnen wij geen positief gevolg geven aan uw vraag.

Het betreft hier om een buitenlandse zending. Dit wil zeggen dat de afzender de verzendingskosten heeft betaald en hij de klant is van de postdienst van het land van herkomst. In geval van onregelmatigheden wordt dit gedekt door de Algemene Voorwaarden van de postdienst van het land van herkomst en dient de afzender een klacht in te dienen.

Het gaat hier om een gewone zending zonder tracking nummer. Gewone zendingen worden verstuurd tegen een basistarief wat betekent dat er geen dekking voorzien is in geval van onregelmatigheden.

Tot slot werd deze zending vermoedelijk terugverstuurd omdat het adres vermeld op de zending onvolledig was. "A della faillelaan" in plaats van "Adolphe della faillelaan" te 9052 Zwijnaarde. Het adres moet volledig, correct en duidelijk zijn opdat het geleverd wordt.

Wij danken voor uw begrip.

Met vriendelijke groeten,

KARIM
Uw klantenadviseur

Een deel van mijn reactie op dit antwoord kan ik u ook meegeven:

Is het u ondertussen mogelijk alle andere officiële instanties aan te schrijven om bij briefwisseling het (zoals door u voorgesteld) officiële en volledige adres te gebruiken, zodat wij van deze diensten (belastingen,....) geen briefwisseling missen?

Mogelijk zal u genoodzaakt zijn de straatnaam te wijzigen of te verkorten, want op de meeste officiële documenten (invulformulieren) is het niet mogelijk de volledige straatnaam te vermelden (gezien te lang).

Ik wil u dan verder ook nog informeren van het feit dat, bij de meeste aankopen via internet, de verzendkosten worden betaald door de KOPER (= ikzelf) in plaats van (zoals u stelt) door de verkoper.

Wordt vervolgd.....

pamfletty
Super Pro
Contacteer:

Bericht door pamfletty »

Kilroy schreef:
Ik wil u dan verder ook nog informeren van het feit dat, bij de meeste aankopen via internet, de verzendkosten worden betaald door de KOPER (= ikzelf) in plaats van (zoals u stelt) door de verkoper.[/i]
Ik begrijp wat je bedoelt, maar in theorie en praktijk is het altijd de verkoper die de verzending betaalt. Hij of zij gaat immers met het pakket naar een postkantoor en betaalt daar voor verzending. Weliswaar met uw geld, maar de verkoper betaalt en krijgt normaal gezien een betalingsbewijs.
Afbeelding

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

pamfletty schreef:
Kilroy schreef:
Ik wil u dan verder ook nog informeren van het feit dat, bij de meeste aankopen via internet, de verzendkosten worden betaald door de KOPER (= ikzelf) in plaats van (zoals u stelt) door de verkoper.[/i]
Ik begrijp wat je bedoelt, maar in theorie en praktijk is het altijd de verkoper die de verzending betaalt. Hij of zij gaat immers met het pakket naar een postkantoor en betaalt daar voor verzending. Weliswaar met uw geld, maar de verkoper betaalt en krijgt normaal gezien een betalingsbewijs.
Klopt, maar anderzijds was BPost "niet in staat" om het adres te vinden waarop het pakje diende te worden geleverd.... van UK naar B was geen probleem...

Plaats reactie