Oneohtrix Point Never - Age Of (LP / CD)

Met een voorkeur voor Belgische muziek !
Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Oneohtrix Point Never - Age Of (LP / CD)

Bericht door Kilroy » 03 jun 2018, 06:07

De Amerikaanse elektronicatovenaar Daniel Lopatin heet Age Of, zijn negende album, een zusje van Garden of Delete, de plaat die drie jaar geleden deuren in de alternatieve popwereld voor hem openden. Zoals op die laatstgenoemde plaat is sciencefiction ook nu weer de leidraad. "Op deze plaat speel ik in een song als ‘Black Smoke’ met apocalyptische sciencefiction", vertelde Lopatin aan onze journalist Gunter Van Assche. "De song is geïnspireerd door de grijze ruis die je op een oude tv ziet. In mijn scenario is die ruis de totale som van alles wat we als mens ooit realiseren, maken en in stand proberen te houden."
Afbeelding
Geen wonder dat zwarte humor en een dystopische toekomst de lakens uitdelen op Age Of. Ook op sonisch vlak. Zo klinkt ‘Same’ als een industrialremix van Tears for Fears of Depeche Mode, met de stem van Anohni als kers op de taart. “Ik zie mijn songs als drukke straten die je al je hele leven kent", aldus Lopatin. "Op een dag ontdek je toch weer een onbekende deur die leidt naar een nieuwe, bevreemdende wereld". Niet alleen Anohni kwam hem daar bezoeken maar ook culthelden als James Blake en industrialgod Prurient. Iets met bomen, takken en vasthouden.

De Morgen 03-06-2018

Plaats reactie

Terug naar “Nieuw uitgebracht”