Little Kim & The Alley Apple 3 - The Longest Mile (CD)

Met een voorkeur voor Belgische muziek !

Little Kim & The Alley Apple 3 - The Longest Mile (CD)

Berichtdoor Kilroy » 21 Apr 2016, 17:45

Little Kim wordt ook wel de vrouwelijke Pokey Lafarge genoemd, met haar eigengereide mix van (Western) Swing, Manouche, Americana en Country Blues. Jan De Smet, Guido Belcanto en Ray Benson van dé Amerikaanse Western Swing band “Asleep at the Wheel” zijn maar een paar van de grote namen die laaiend enthousiast zijn over de band en hun laatste plaat "The Longest Mile".

Little Kim & the Alley Apple 3 brengt een mix van oud en nieuw … retro muziek in een moderne jas, die je terug flitst naar de sfeer van de jaren 40 & 50. En die gespeeld wordt op oude instrumenten uit hetzelfde tijdperk: jaren 30 National Resonators, jaren 40 Gibson archtop gitaren, een contrabas uit 1800, … Met die instrumenten maakt Little Kim muziek die zowel op een intiem clubpodium als op een festival tot zijn recht komt.

Na meer dan 200 optredens in België, Nederland, Frankrijk en Duitsland … en na een tournee aan de zijde van Guido Belcanto, komt eind maart hun 3de full album uit: The Longest Mile. Wie voor een avond terug wil keren naar de gezellige sfeer van de jaren 50 is – met deze frontvrouw om u tegen te zeggen – aan het juiste adres.

De nieuwe CD van "Little Kim & The Alley Apple 3" kreeg de titel "The Longest Mile" mee en mag niet ontbreken in uw verzameling (en niet allen omdat een lid van het forum in deze band speelt).

Niettegenstaande de muziek van "Little Kim & The Alley Apple 3" volgens hetgeen ik kan terugvinden op internet niet direct binnen mijn favoriete genre te klasseren is heeft deze plaat me aangenaam verrast! Deze muziek is niet zomaar in één hokje te plaatsen en op verschillende nummers zijn duidelijk jazz-invloeden hoorbaar.

Van bij de eerste (muziek)noten krijg je bij het luisteren naar deze CD een goed gevoel. Zelfs na de meest slechte dag op het werk kan deze muziek er u gegarandeerd terug bovenop helpen, goedkoper dan een psychiater en succes gegarandeerd! Leuke gitaarriffs, een héél aangename stem, een stevig ritme waarbij ook de jazzliefhebbers (opnieuw !) wordt aangeraden deze plaat eens te beluisteren!

Het titelnummer 'The Longest Mile', echte pure en zo schone countryklanken.... één woord voor dit nummer: GEWELDIG !

Verder moet je zelf maar luisteren... Ik zet me nu in "my old rocking chair, with a bottle wine" en ga op mijn gemak naar de rest van de CD luisteren, doet u dat ook maar, dan steun je niet alleen de band van een forumlid, een Belgische band, maar haal je ook nog eens een héél goeie plaat in huis.

Doen dus!
Gebruikers-avatar
Kilroy
Site Admin

Re: Little Kim & The Alley Apple 3 - The Longest Mile (CD)

Berichtdoor Kilroy » 21 Apr 2016, 17:55

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Kilroy
Site Admin

Re: Little Kim & The Alley Apple 3 - The Longest Mile (CD)

Berichtdoor Kilroy » 01 Mei 2016, 07:47

In de week van 9 mei is "The Longest Mile" album van de week in het programma "De Lage Landen" op Radio 2!!

Gebruikers-avatar
Kilroy
Site Admin

Terug naar Nieuw uitgebracht