Okki Nokki platenreiniger...

Laat weten hoe jij het hebt opgelost....
Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Okki Nokki platenreiniger...

Bericht door Kilroy » 05 jan 2013, 18:24

Ik heb er dan uiteindelijk toch maar eentje besteld... (er staat natuurlijk wat tegenover en ik heb mijn vrouw moeten beloven om toch eens de platenkast(en) uit te kuisen én wat 'reserve' audio-materiaal van de hand te doen...). Na enig zoekwerk kwam ik toch het goedkoopste uit bij Hifi-Dia Gallery in Ronse... (voor het toestel is er blijkbaar een vaste prijs, maar ik heb een korting gekregen op de plexi-kap en het andere toebehoren.

De website van Hifi-Dia Gallery is nog in opbouw, maar hier: http://www.hifidiagallery.be kun je toch al eens rondkijken...

Indien je zou willen langsgaan, let dan wel op de openingsuren!

Andere officiële verdelers voor België zijn:

Amplitude, Koekelberg
Audio Balance, Blankenberge
Colab, Meise
EuroShop, Kinrooi
Hifi Corner, Antwerpen (Centrum)
Hifi Dia Gallery, Ronse
JL Sound, Oostende
Link Audio Components, Rotselaar
Marconi, Oostakker
New Music, Bruxelles
Pink Noise, Bruxelles
Planète Disque [Only Online Sales], Sint-Pieters-Leeuw
Radiyole, Gent
SoundCenter, Ninove
Stereo Types, Ixelles
Stereorama, Lier
Technology Factory, Antwerpen (Zuid)
TuneUp, Antwerpen
Vaessen Audiodesign, Brasschaat
Veals & Geeks, Bruxelles

Cis
Super Pro

Re: Okki Nokki platenreiniger...

Bericht door Cis » 06 jan 2013, 10:09

Kilroy,

Laat zeker weten hoe hij bevalt, later zou ik er toch graag ook een aanschaffen.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 06 jan 2013, 12:34

Geen probleem, ik hou u op de hoogte!

Bij de meeste winkels kun je wel een demonstratie krijgen en de problemen van de lekkages,... zouden bij het recentste model moeten opgelost zijn...

Giel
Regular

Bericht door Giel » 08 jan 2013, 17:37

Ik heb er sinds vorige week ook eentje in mijn bezit. Ik ben er wel tevreden over.

Ik heb er 375 euro voor betaald

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 08 jan 2013, 18:13

Dat was wel een koopje Giel.. nieuw of tweedehands aangekocht?

Giel
Regular

Bericht door Giel » 20 jan 2013, 16:33

Hoi Killroy

sorry voor de late reactie, heb weinig tijd gehad de laatste week.

Ik heb deze nieuw gekocht bij audio control. Een nederlandse site. Als ik iets uit Nederland koop, laat ik deze aankomen bij vrienden van mij.
Daarom was de verzending ook nog eens gratis

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 20 jan 2013, 18:16

Dat komt goed uit... maar mijn vrouw zou niet tevreden zijn als ik een vriendin zou hebben in Nederland ;-)

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 26 apr 2013, 17:15

Iemand had enige tijd terug gevraagd om mijn ervaringen met de OKKI NOKKI....

Vandaag heb ik de platenreiniger voor het eerst aan het werk gezet. Bij het toestel zit een nauwkeurige Nederlandstalige handleiding, waardoor het eerste deel al heel vlot verliep.

Na een eerste testje met een LP waarmee het als eens mocht verkeerd gaan, meteen de nieuwste aanwinst van The Soft Machine (Same) op de Okki Nokki proberen proper krijgen....

Het aanmaken van de reinigingsvloeistof is heel simpel.... het flesje concentraat mengen met 1 liter gedistilleerd water. Het verdelen van de vloeistof op de plaat leverde eigenlijk ook geen problemen op. Eigenlijk komt het er op neer om een fijn straaltje vloeistof aan te brengen over de volledige omtrek van de plaat (dat was juist voldoende).

De vloeistof open 'trekken' met het bijgeleverde borsteltje (en dat in de beide draairichtingen) geeft ook geen problemen.... alleen wat opletten dat het label niet vochtig wordt....

Na een toertje of 4 links én rechts mag de afzuigmond over de plaat worden gezet.... (de okki nokki moet dan wel in wijzerzin draaien!) en starten maar... Het geluid valt vrij goed mee en is te vergelijken met dit van een kleine stofzuiger. De zuigkracht is wel zeer hoog (zeker in vergelijking met mijn zelfbouwproject van een tijd terug).

Het resultaat.... gewoonweg schitterend.... zelfs na éénmaal reinigen maakt de okki nokki van een zwaar verontreinigde LP een plaat die opnieuw op de draaitafel kan....

Ik stond aanvankelijk (niettegenstaande ik het toestel reeds had gekocht) wat sceptisch tegenover deze reiniger... maar na het poetsen van een plaat of 3 (veel meer heb ik er momenteel niet die écht vuil zijn) is het sceptische gevoel verdwenen. De okki nokki mag (moet) blijven!

Conclusie: niettegenstaande de Okki Nokki toch een redelijk dure aankoop is (alle toebehoren is in optie) echt wel een aanrader!

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 26 apr 2013, 17:21

wat gebeurd er met de afgezogen vloeistof? weggooien of hergebruiken zoals bij de handmatige disco-antistat?
hoeveel kost de vloeistof ? mag je ook andere producten gebruiken ?

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 26 apr 2013, 17:47

De afgezogen vloeistof wordt opgevangen in het toestel zelf en moet wel af en toe (afhankelijk van het gebruik) worden geledigd. Ik denk niet dat het mogelijk / aan te raden is de vloeistof opnieuw te gebruiken, maar de hoeveelheid die gebruikt wordt per plaat is wel miniem!

Een flesje concentraat (voldoende voor 1 liter vloeistof dus), kost ongeveer 7,5 euro
(http://www.benl.ebay.be/itm/Okki-Nokki- ... 257b06c13a)

Ik zou niet weten waarom je niet zou mogen werken met een andere vloeistof (zie ook het zelf samengestelde mengsel elders op dit forum).

Plaats reactie

Terug naar “Reinigen van vinyl platen”