Okki Nokki platenreiniger...

Laat weten hoe jij het hebt opgelost....
Jumping Jack
Super Pro

Re: Okki Nokki platenreiniger...

Bericht door Jumping Jack » 26 apr 2013, 21:02

Het reservoir moet je na een vijftal platen wel leegmaken, anders heb je het risico dat de motor nat wordt en dan vervalt je garantie ;) .

Je moet eens de gebruikte vloeistof in een flesje ofzo laten lopen. Je zal nogal opkijken hoe vuil dat is! Super apparaat, wereld van verschil met een knosti imo (mag ook wel)...

delange
Newbie

Bericht door delange » 12 aug 2013, 17:23

Ik ben altijd al heel benieuwd geweest naar zulke reinigingssystemen.
Maakt dat alleen de plaat proper of hoor je ook een verschil in klank? Een plaat die nogal hard kraakt, krijg je dat gekraak daarmee ook weg (of een stuk minder)?

Momenteel reinig ik platen manueel. Ttz, met wat reinigingsvloeistof "was" ik de plaat mbv een borstel (zo eentje om stof van de plaat te verwijderen). Na zo'n behandeling ziet de plaat er meestal als nieuw uit maar ik merk weinig of geen verschil in gekraak. Ben benieuwd of zo'n dure machines het gekraak effectief kunnen aanpakken.

Betabox
Newbie

Bericht door Betabox » 11 dec 2013, 18:07

Ik zou disco antistat of dergelijk niet meer dan 1 keer gebruiken. voor het reinigen (met knosti) ontstof ik de schijf met een verse swiffer, zeer efficiënt en maakt geen krassen. Zo vervuild je vloeistof minder snel. Dus swiffer to the rescue zou ik zeggen.

http://assets.inhabitat.com/wp-content/ ... iffer2.jpg

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 11 dec 2013, 18:23

Wat betreft de Okki-Nokki kan ik uit ervaring zeggen dat het toestel écht doet wat het moet doen... de platen reinigen. Als je ziet wat voor een 'papje' uit het reservoir van het toestel komt (en ik koop geen platen die echt vuil-vuil zijn) dan kijk je daar toch wel even van op.

Er is een merkbare verbetering hoorbaar omdat naast het vuil (dat niet altijd zichtbaar op de plaat zit, maar dikwijls in de groeven) ook de statische lading wordt weggenomen...

Ik ben absoluut fan... en zou de okki nokki niet meer kunnen missen!

RonDS
Newbie

Bericht door RonDS » 25 feb 2015, 07:46

Enkele weken geleden heb ik mij een platenwasmachine aangeschaft van Consonance. Hetzelfde principe als de Okki Nokki. Wel wat duurder, maar naar mijn mening beter afgewerkt. Volledig uit aluminium, krachtige 800 Watt motor, zware puck die het platenlabel volledig bedekt en afdicht.

Het was een toch wel zware investering als ik bekijk hoeveel platen ik voor dat bedrag had kunnen kopen. Maar al de platen moeten dan wel nog gewassen worden. Mijn systeem van 3 opeenvolgende Knosti bakjes werkte wel, maar echt proper waren de platen toch niet. Zelfs met 3 wasbeurten in 3 aparte bakjes, bleef het probleem van het pluisje aan de naald zich voordoen.

Stel, dat je een mooi lot van 10 platen gekocht hebt. Ik speel net gekochte platen nooit af voor ze gewassen zijn. Voor 10 platen haal ik de Knosti's niet boven. Dus wachten tot ik er een stuk of 30 had en dan ging ik een zondagnamiddag aan de slag.

Nu, met de Consonance, kom ik thuis, neem een plaat uit de stapel nog te wassen platen en reinig ze met de platenwasser. 5 minuten later ligt diezelfde plaat proper en kurkdroog onder de naald. Het is zelfs zo'n gemak, dat ik iedere plaat die ik voorheen met de Knosti's had gewassen toch nog eens reinig met de Consonance vooraleer ze af te spelen. Sindsdien hangt er geen zichtbaar pluis meer aan de naald.

Het was idd een zware investering, maar ik beleef nu meer plezier aan het verzamelen van platen.

Plaats reactie