Platen reinigen met brillenvloeistof

Laat weten hoe jij het hebt opgelost....

Re: Platen reinigen met brillenvloeistof

Berichtdoor TKuppens25 » 12 Jan 2016, 19:07

Ik heb een paar echt wel slechte platen (opa zijn oude "rommel") die vuil zijn, zal wel eens proberen met het brilpoetsmiddel. Dan weten we dat ook ineens ;)
Gebruikers-avatar
TKuppens25
Super Pro

Berichtdoor TKuppens25 » 12 Jan 2016, 21:17

Het verdikt... (heb een microvezel doek en brilpoetsmiddel uit spuitbus gebruikt)
De plaat ziet er opvallend beter uit. Maar indien heel vuil zien zie je nog wel diep in de groeven dat er wat vuil zit. Misschien valt dit op te lossen met het product langer te laten weken. Dat heb ik nog niet getest. Klinkt hij beter? Wel... Als hij heel vuil is wel! Is het hetzelfde effect als een platenwasser? Dat ge je mij nooit wijsmaken...
Dus... Hij ziet er beter uit, klinkt een beetje beter, maar is een knosti meer waard? Dat durf ik vrij zeker zeggen , ik ga er zelf ook 1 aanschaffen en kijk hier al even naar uit :D
Of het brilpoetsmiddel schade brengt op termijn? Geen idee... Ik post hier over een jaar opnieuw ;)
Gebruikers-avatar
TKuppens25
Super Pro

Berichtdoor roefke » 13 Jan 2016, 07:08

het probleem bij reinigen met doekjes is, dat je het vuil niet uit de groeven haalt, maar er soms zelfs verder in duwt.
bij een knosti word het vuil uit de groeven geborsteld.Bij een machine word het eruit gezogen ,
Gebruikers-avatar
roefke
Super Pro

Berichtdoor Jumping Jack » 13 Jan 2016, 08:53

Zo'n Knosti is voor zijn prijs echt super. En wat nog beter is, zijn twee knosti's: eentje voor de reiniging met product, eentje om na te spoelen met gedemineraliseerd water.
Jumping Jack
Super Pro

Berichtdoor TKuppens25 » 13 Jan 2016, 21:16

Jumping Jack schreef:Zo'n Knosti is voor zijn prijs echt super. En wat nog beter is, zijn twee knosti's: eentje voor de reiniging met product, eentje om na te spoelen met gedemineraliseerd water.

Zo is 2 keer zakgeld of 2 keer maandloon ook beter uiteraard ;) Denk dat je dat op Veel vlakken kan zeggen haha :D maar inderdaad, dat zou nog beter zijn....!
Gebruikers-avatar
TKuppens25
Super Pro

Berichtdoor flyingpig » 14 Jan 2016, 08:55

TKuppens25 schreef:
Jumping Jack schreef:Zo'n Knosti is voor zijn prijs echt super. En wat nog beter is, zijn twee knosti's: eentje voor de reiniging met product, eentje om na te spoelen met gedemineraliseerd water.

Zo is 2 keer zakgeld of 2 keer maandloon ook beter uiteraard ;) Denk dat je dat op Veel vlakken kan zeggen haha :D maar inderdaad, dat zou nog beter zijn....!

2 keer zakgeld EN 2 keer maandloon is nog beter ;-)

knosti is ook al besteld bij den dezen
Gebruikers-avatar
flyingpig
Super Pro

Berichtdoor Chipie » 10 Okt 2016, 15:41

In brillenvloeistof zit, dacht ik , aceton, en is veel te bijtend voor vinyl. Zelf gebruik ik een mengsel van gedistilleerd water met zuivere alcohol (96°), ethanol dus.
1/3 alcohol en 2/3 gedistilleerd water (het water gebruikt voor stoomstrijkijzers is prima)
Chipie
Newbie

Vorige

Terug naar Reinigen van vinyl platen