Recordopkomst voor 6e editie van Leuven Jazz

Recent en ander nieuws uit de muziekwereld
Plaats reactie
Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Recordopkomst voor 6e editie van Leuven Jazz

Bericht door Kilroy »

De 6e editie van Leuven Jazz heeft een recordopkomst van 7.143 bezoekers over de vloer gekregen, een pak meer dan de 6.500 van vorig jaar.

Leuven Jazz zit er weer op. Gisteravond mocht Melanie de Biasio het festival afsluiten met een concert in Het Depot.

Hoogtepunten van deze editie die in het teken stond van de drum waren naast de Biasio, Philip Catherine, Zara McFarlane en Nubya Garcia, de avonden in de stadsschouwburg met internationale drummers als Mark Guiliana, Mosed Boyd en Nasheet Waits.

Tijdens de optredens brachten tal van drummers hulde aan de drumskills van wijlen Elvin Jones. Drummer-producer Maria Guiliana sloot op donderdag de set van zijn kwartet in de stadsschouwburg af met een speciale solo ter ere van Jones.

Sons of Kemt XL

Zaterdagavond stonden in dezelfde zaal liefst 3 groepen geprogrammeerd met telkens drummers op de voorgrond. Afsluiter Sons of Kemt XL (UK) was met liefst vier drummers in de rangen goed voor een heus Caraïbisch feest.

Ook tal van Belgische groepen blonken uit tijdens dit festival. De 75-jarige Philippe Catherine concerteerde met de bigband van de LUCA Jazz opleiding onder leiding van Frank Vagané.

Na vele jaren won met het Martin Salemi Trio nog eens een Belgische groep de B-Jazz Contest voor jonge ensembles. Veel belangstelling was er ook voor de 13 gratis huiskamerconcerten.

VRT.be 26-03-2018

Jumping Jack
Super Pro

Re: Recordopkomst voor 6e editie van Leuven Jazz

Bericht door Jumping Jack »

Man, het niveau van die verslaggeving is ook weer ferm.

Moses Boyd, niet Mosed. Sons of kemet, niet kemt, Philip Catherine staat de ene keer juist, dan weer ‘philippe’.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Jumping Jack schreef:Man, het niveau van die verslaggeving is ook weer ferm.

Moses Boyd, niet Mosed. Sons of kemet, niet kemt, Philip Catherine staat de ene keer juist, dan weer ‘philippe’.
Bron: VRT....... :-)

Jumping Jack
Super Pro

Bericht door Jumping Jack »

:D Ik weet het, het was ook niet aan jou gericht hoor Ivan! Ik vind dat gewoon jammer dat de verslaggever er blijkbaar geen fluit van af weet of zelfs de moeite niet doet om even wat info te checken. Je ziet dat ook meer en meer in online berichtgeving.

Morkgryner
Pro

Bericht door Morkgryner »

Tja, veel van die verslaggevers hebben dan ook totaal geen interesse in het festival waar ze moeten over schrijven.
Vroeger wist ik van een verslaggever dat hij verslag moest uitbrengen over een groot festival en dat verslag al voor 99% op voorhand had geschreven en er gewoon pinten ging drinken en gratis inkom had.

En ik heb soms het gevoel dat er dat wel meer doen aangezien ik soms walgelijk slechte optredens zie die dan in het verslag als zéér goed worden omschreven.

JRS
Super Pro

Bericht door JRS »

het lijkt een kort (droog) verslagje om er vanaf te zijn. Iets dat je perfect vanop afstand kan doen zonder ook maar in Leuven geweest te zijn. Het concert Melanie De Biasio was wel heel straf! Niet alleen haar stem, haar vrije manier van optreden ("what is... de next song?" vragend aan de drummer, net hoorbaar tot jolijt van de aanwezigen :) ), al was ze ook goed omringd en was de klank super. Dat het met momenten muisstil was, draagt ook bij tot een goede concertervaring. Leuven Jazz heeft toch weer voor een mooie affiche gezorgd. Benieuwd wie er volgend jaar zal spelen!

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

JRS schreef:het lijkt een kort (droog) verslagje om er vanaf te zijn. Iets dat je perfect vanop afstand kan doen zonder ook maar in Leuven geweest te zijn. Het concert Melanie De Biasio was wel heel straf! Niet alleen haar stem, haar vrije manier van optreden ("what is... de next song?" vragend aan de drummer, net hoorbaar tot jolijt van de aanwezigen :) ), al was ze ook goed omringd en was de klank super. Dat het met momenten muisstil was, draagt ook bij tot een goede concertervaring. Leuven Jazz heeft toch weer voor een mooie affiche gezorgd. Benieuwd wie er volgend jaar zal spelen!

sluit ik mij volledig bij aan, ook een goede zaal voor een concert van melanie ; zelfs mijn vrouwtje die geen jazz liefhebber is was zwaar onder de indruk.

JRS
Super Pro

Bericht door JRS »

roefke schreef:zelfs mijn vrouwtje die geen jazz liefhebber is was zwaar onder de indruk.
zalig! :) waren jullie nog op tijd voor een zitplaats ?

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Allez.... 'k ben dan maar weer eens in de pen gekropen en kreeg vandaag deze reactie van VRT:

Beste Ivan,

we laten het artikel zo snel mogelijk nalezen en corrigeren. Het is blijkbaar letterlijk overgenomen van Belga, maar er staan inderdaad wel wat foutjes in. Onze excuses.

Met vriendelijke groeten,
Chris Dewitte
VRT-NWS

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

JRS schreef:
roefke schreef:zelfs mijn vrouwtje die geen jazz liefhebber is was zwaar onder de indruk.
zalig! :) waren jullie nog op tijd voor een zitplaats ?
Nee alle zeteltjes waren volzet, dus dan maar vlak voor het podium gaan staan, en achteraf bekeken een goede keuze. ik hoorde van mensen in de zeteltjes dat het op en af lopen van mensen met drankjes storend werkte

Plaats reactie