Sarah Bettens gaat voortaan door het leven als Sam: “Al één maand bezig met medicatie”

Recent en ander nieuws uit de muziekwereld
Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Sarah Bettens gaat voortaan door het leven als Sam: “Al één maand bezig met medicatie”

Bericht door Kilroy » 18 mei 2019, 05:34

Sarah Bettens wil voortaan door het leven gaan als Sam. In De Standaard vertelt de Belgische zangeres, vooral bekend van K’s Choice, voor het eerst dat ze in de overgang zit. “Ik ben nu één maand bezig met medicatie.”

Afbeelding

“Als kind had ik wel vaak het gevoel dat ik meer jongen dan meisje was, maar uiteindelijk hebben veel lesbische vrouwen dat. Jongenskleren willen aantrekken, proberen rechtstaand te plassen … Als kind vroeg ik aan mijn vader (kinderarts, red.) of ik mee naar het ziekenhuis mocht om er een flupke aan te zetten, en was ik heel teleurgesteld toen dat niet bleek te kunnen. Eigenlijk wilde ik zoals mijn broers zijn. Ik was ervan overtuigd dat ik nooit borsten zou krijgen en ik was ontgoocheld toen ze er kwamen.”

Overgang

In een interview met De Standaard Weekblad vertelt zangeres Sarah Bettens dat ze in de overgang zit om een man te worden. Sarah wordt Sam, zegt ze. “Ik ben met een lage dosis hormonen begonnen, om de overgang geleidelijker te maken dan bij de meeste mensen gebruikelijk is. Puur om te kunnen zien wat er zal veranderen aan mijn stembanden.”

Bettens vertelt hoe het de laatste jaren al langer duidelijk werd. “Ik winkelde al jaren niet meer op de vrouwenafdeling, mijn haar werd altijd maar korter en mannelijker, ik ging van gewone beha’s over op sportbeha’s en daarna op van die binding bras die je nog platter maken. Ik merkte dat ik die ook ’s nachts begon aan te trekken, omdat ik niet meer kon verdragen om langs de spiegel te lopen en te zien dat ik borsten had.”

Het Nieuwsblad 17-05-2019

Plaats reactie

Terug naar “Nederlandstalige Nieuwsberichten”