Golden Earring viert ‘50 Years Together’ in de Lotto Arena

Recent en ander nieuws uit de muziekwereld
Plaats reactie
Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Golden Earring viert ‘50 Years Together’ in de Lotto Arena

Bericht door Kilroy »

Op vrijdag 13 november kan je in de Antwerpse Lotto Arena terecht voor het ’50 Years Together’-concert van Golden Earring. Een jubileum, want Barry Hay, George Kooymans, Rinus Gerritsenen Cesar Zuiderwijk vieren dat ze in deze samenstelling al 50 jaar op het podium staan, iets zeldzaam en uniek wat niet vaak meer voorkomt in de internationale muziekscene. Golden Earring is één van de oudste, populairste én meest succesvolle Nederlandse rockbands, die met o.a. ‘Radar Love’, ‘Twilight Zone’, ‘Going to the Run’, ‘When The Lady Smiles’ en nog een rits nummers muziekgeschiedenis schreef en inmiddels ook tijdloze klassiekers scoorde. Heel wat albums werden millionsellers en bezorgden de band een internationale sterrenstatus. Vooral in hun thuismarkten Nederland én België domineerde de band de hitlijsten en stonden ze op zowat elk festivalpodium. Doorheen hun carrière scoorden ze meer dan 30 gouden en platina albums. “Volgend jaar bestaat de band 60 jaar, maar in deze bezetting zijn we nog maar 50 jaar aan het spelen”, zegt frontman Barry Hay. “Eind 1969 kroop Cesar achter de drums en na enkele repetities zijn we begin 1970 met z’n vieren beginnen spelen. In dat jaar brachten we een titelloos album uit en stonden we in Nederland 5 weken op 1 met de single ‘Back Home’. We blijven het heerlijk vinden om samen muziek te maken en te spelen.”

Afbeelding

Say When

Met ‘Say When’ bracht Golden Earring eind vorig jaar - voor het eerst in 4 jaar - een nieuwe single uit en die ouderwetse, dynamische rock werd door hun fans en het publiek bijzonder goed onthaald. “Het was erg leuk dat we de single gelimiteerd fysiek konden uitbrengen, met als tweede track ‘Back Home’, de song die meteen ook de 1ste was die we in de huidige ’50 Years Together’-bezetting uitbrachten. Heerlijk”, klinkt het bij de band.

Golden Earring viert op vrijdag 13 november ’50 Years Together’ in de Antwerpse Lotto Arena. De band speelt zijn grootste hits, de recent verschenen single ‘Say When’ en verborgen pareltjes uit hun rijke muziekgeschiedenis. Tickets voor dit concert bestel je op www.ticketkopen.be of 070/345.345 (Max. €0,30/Min).

Frontview Magazine 03-03-2020

Eduardo
Super Pro

Re: Golden Earring viert ‘50 Years Together’ in de Lotto Arena

Bericht door Eduardo »

Minder gekend bij het grote publiek, doch mijn favoriete Hollandse bluesrockgroep THE BINTANGS vieren volgend jaar hun 60 jarig bestaan ! Ze zijn dus iets ouder dan Golden Earring !
Meerdere malen live aan het werk gezien, o.a. tweemaal Torhout/Werchter, bij onze jeugdclub in Sleidinge in 1978, ...
Frontman Frank Kraaijeveld is bezig met de publicatie van een nieuw boek dat volgend jaar wordt uitgegeven.
Op zijn FB stonden de laatste dagen volgende posts :

BOEK UPDATE 1: Ik ga jullie vanaf vandaag op de hoogte houden van de vorderingen van het boek over '60 jaar Bintangs' waar ik nu mee ben begonnen. Ten eerste ben ik naar Henk Tijbosch gegaan. Henk is de vormgever waarmee ik jaren heb samengewerkt, al drie Bintangs-boeken mee heb gemaakt en die ook dit nieuwe project gaat begeleiden. We hebben de ideeën die ik had en de schetsen doorgesproken. (daar kom ik op een later stadium op terug). Henk begint met een opzetje. Gisteren ben ik naar vriend Max Hofer gegaan om te beginnen met een langdurige klus. Ik heb mijn allereerste plakboek uit 1961 meegenomen en we hebben alle foto's en krantenstukken die de moeite waard waren gescand.
De uitsnede's worden bepaald, de kleur waar nodig gecorrigeerd! Een intensief, maar mooi werk. Mijn idee is om zoveel mogelijk uniek materiaal te gebruiken. Het was een feest om al dat materiaal weer de revue te laten passeren. Max was jaren grafisch ontwerper bij 'Johan Enschedé' in Haarlem. Dus de komende tijd zal ik nog vaak in de mooie boerderij van Max en Zita in Egmond aan den Hoef te vinden zijn. Er wachten nog 48 plakboeken. Wordt vervolgd!

BOEKUPDATE 2. Het lijkt wel of er en bom ontploft is in Huize Kraaijeveld. Als een idioot ben ik bezig met de voorbereidingen van het boek over zestig jaar Bintangs. Fotoboeken liggen op tafel, schetsjes, proppen papier met niet te gebruiken kreten, er wordt nagedacht over een titel die passend is, nu nog alles ouderwets met de hand. Al deze ideeën worden later uitgevoerd op computer. Gisteren weer naar Max Hofer geweest om de USB-stick op te halen met de reeds ingescande foto's en die naar Heemskerk gebracht naar Henk Tijbosch. Het begint te draaien, alles valt op zijn plaats. Nog 47 plakboeken te gaan!!! (Wordt vervolgd!).

BOEK UPDATE 3. Ik heb 48 boeken met knipsels, foto's doorgespit om een inventarisatie te maken wat ik als beeld wil gebruiken voor het boek naar aanleiding van 60 jaar Bintangs, dat volgend jaar gaat verschijnen. Bij elke foto heb ik een geel plakkertje gedaan. Volgende week ga ik weer scannen bij Max. Dat wordt een flinke klus, maar ook mooi omdat mijn (bijna) hele leven aan mij voorbij trekt. Spannend, verhelderend werk!! Ik hou jullie op de hoogte.

Plaats reactie