Nederlandse muzikant Tim Welvaars overleden....

Recent en ander nieuws uit de muziekwereld
Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Nederlandse muzikant Tim Welvaars overleden....

Bericht door Kilroy »

Via saxofoniste Naomi Adriaansz bereikte me deze namiddag het onfortuinlijke nieuws dat haar muzikale partner Tim Welvaars overleden is aan de gevolgen van kanker. Ik had voor www.smoothjazz.eu vroeger al cd’s van hun samenwerking Amsterdam Connection besproken.

Afbeelding

Ik citeer Naomi:

“Lieve Tim

"Afscheid nemen is met zachte vingers dichtdoen wat voorbij is en verpakken in goede gedachten der herinnering". Jij hebt tot het laatste gevochten en nu ben je vrij, van de strijd en van pijn.

Je hebt altijd intens geleefd. Naar mijn idee heb je minstens 3 levens in één geleefd. Wat het ook was, je ging er altijd vol voor, niet 100% maar 500%. Sportinstructeur, je eigen dansschool, je eigen muziekschool, optredende multi-instrumentalist etc..je deed het, en altijd met succes. Je was een rasoptimist, een doorzetter, vechter en sowieso nooit ergens bang voor. Je kon erg ongeduldig en koppig zijn en of dat nu vervelend was voor je omgeving, zo was jij gewoon.

Je was ook ontzettend genereus, je hield ervan anderen te verrassen en je kon genieten van allerlei kleine dingen..een bloem, een vlinder, bladeren van de bomen, een kopje koffie, een geschreven kaartje, een schilderij, het zonnetje, de zee...simpel. Want je bijnaam was Simpel Timpel, zei je dan. Je was een grote levensgenieter.

Maar je muziek was je allergrootste passie. Ook daarin was je intens. In elke noot legde je gevoel, want elke noot moest betekenis hebben. Je was grenzeloos talentvol, maar je hebt ook altijd keihard en vol overgave gewerkt aan je muziek, je carrière en het creëren van nieuwe lesmethoden. Dat heb ik altijd bewonderd in je. Je hebt 33 albums opgenomen, de wereld over gereisd, met de groten der aarde gespeeld, maar toch bleef je ergens onzeker..

Vijf jaar zijn we samen geweest. Vijf jaar van veel én mooie avonturen. Een tijd waarop ik liefdevol en dankbaar terugkijk. Soms gingen we misschien niet altijd met de stroom mee, of zaten we niet op één lijn, maar wat we meemaakten was altijd bijzonder. De ontelbare reizen die we hebben gemaakt, de fijne optredens die we als Amsterdam Connection hebben gedaan, de albums die we hebben opgenomen, de nieuwe vrienden die we hebben gemaakt, de workshops die we hebben georganiseerd...om 'zomaar' enkele dingen op te noemen. We hebben veel mensen blij mogen maken en daar deden we het voor.

Dankjewel voor alles, lieve Tim. Jij blijft voortleven in jouw muziek, je lesmethoden, en bovenal in mijn herinneringen en in die van heel veel anderen die je dierbaar waren en van je hielden. Ik wens dat je ook daarboven veel mooie engelenmuziek aan het maken bent. Rust zacht...
Ik wens familie, vrienden en collega musici heel veel sterkte met dit grote verlies.”

Sterkte aan iedereen die Tim gekend heeft!

Keys & Chords 17-09-2020

Plaats reactie