Moordenaar John Lennon wil idool ontmoeten in hemel

Recent en ander nieuws uit de muziekwereld
Plaats reactie
Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Moordenaar John Lennon wil idool ontmoeten in hemel

Bericht door Kilroy »

Vrouw van Mark David Chapman praat voor het eerst.

Mark David Chapman, de man die 34 jaar geleden ex-Beatle John Lennon doodschoot in een appartementsgebouw in New York, hoopt zijn grote idool ooit te ontmoeten in de hemel. ‘Hij kan eindelijk leven met wat hij gedaan heeft’, vertelt zijn vrouw in haar allereerste interview sinds de feiten.

Heel de wereld was in shock toen 34 jaar geleden een schietpartij plaatsvond in het Dakota-gebouw in hartje New York. Niet zomaar een schietpartij, wel een schietpartij waarbij ex-Beatle John Lennon overleed. Hij kwam net terug van een opnamesessie en wandelde hand in hand met zijn vrouw Yoko Ono hun appartementsgebouw binnen toen een man het vuur op hem opende. Vijf kogels later bezweek Lennon in het ziekenhuis aan zijn verwondingen.

De moordenaar bleek Mark David Chapman te zijn, een Amerikaanse veiligheidsagent maar vooral immense fan van The Beatles en Lennon in het bijzonder. Hij werd uitgespuwd door de VS en Groot-Brittannië en kreeg een gevangenisstraf van 20 jaar tot levenslang. Hij heeft al acht keer geprobeerd om vrij te komen, maar dat werd steeds geweigerd.

Eerste interview

34 jaar na de moord heeft zijn vrouw, Gloria Hiroko Chapman, voor het eerst een interview gegeven over wat toen gebeurd is. Een bijzonder interview, waaruit blijkt dat de Chinese echtgenote van Chapman nog steeds achter haar man staat.

‘Eén keer per jaar kunnen we samen zijn in de gevangenis’, vertelt Gloria in The Daily Mail. ‘’We mogen dan 44 uur samen doorbrengen in een caravan op het grondgebied van de gevangenis. Wat we dan doen? Pizza maken, naar tv kijken en de liefde bedrijven.’

Uiteraard gaat Hiroko ook in op de moord die haar man, waarmee ze toen 18 maanden getrouwd was, beging. ‘Ik heb nooit beseft dat hij hem zou vermoorden. Hij maakte wel reisjes van ons huis in Honolulu (Hawaii) naar New York, maar hij zei me dat die waren om de levenswandel van de Beatle te bestuderen.’ Ze staat nog steeds achter wat hij toen deed, blijkt ook uit een foto die zes weken geleden in de gevangenis gemaakt werd. Daarop pronkt ze fier naast haar man. ‘Er was geen enkel religieus of moreel motief voor de moord’, zegt ze. ‘Hij vertelde me dat hij in de schijnwerpers wilde staan en gewoon roem wilde.’

‘Een beetje spijt’

Roem is niet bepaald wat hij kreeg, integendeel. ‘Diep binnenin heeft hij wel wat spijt dat hij het gedaan heeft, aldus Hiroko. ‘Daar twijfel ik niet aan. Hij zegt wel dat hij nu eindelijk in het reine is met zichzelf. Als hij iets zou kunnen zeggen tegen John en Yoko, zou dat zijn dat het hem spijt dat hij hen zoveel pijn bezorgd heeft.’

John Lennon was een vriendelijke man, houdt Hiroko vol. ‘Maar Mark dacht daar die dag niet aan en vond zichzelf belangrijker. Dat was zijn fout.’

Medeleven

Als vrouw kan Hiroko naar eigen zeggen goed begrijpen hoe Yoko Ono, de weduwe van Lennon, zich voelt. ‘Ik leef met haar mee, hoor. Mark en ik bidden er soms voor dat Jezus haar vindt en dat ze Mark dan kan vergeven. Ik zou haar ooit willen ontmoeten om dat te zeggen. We hebben haar allebei ook al brieven geschreven, maar ze is duidelijk nog kwaad op ons. Jammer, want we zouden het goed met elkaar kunnen vinden. Daar ben ik van overtuigd. Mark hoopt Lennon te ontmoeten in de hemel, dan kunnen ze daar vrienden worden.’

Het Nieuwsblad 15-12-2014

Hifi
Newbie

Re: Moordenaar John Lennon wil idool ontmoeten in hemel

Bericht door Hifi »

Zelf heb ik een dvd over de beatles waarin john lennon werd vermoord maar heb de dvd nooit verder afgekeken zo afschuwelijk dat ik dat vondt 4 kogels ofzo eerlijk gezegt hoop ik dat mark david chapman in de hel belandt wat hij heeft gedaan keurt niemand goed en laat staan als hij vrij zo komen weet ik zeker dat mensen wraak zullen nemen op de moordenaar. kortom was dit niet gebeurt had john lennon nog geleefd maar dit werd verziekt door die (***) mark david chapman figuur :evil:

Plaats reactie