tijd rovend!

Waarschijnlijk heb je nog meer interessante hobby's... laat het ons hier dan weten en misschien zijn er nog andere leden met dezelfde interesse....
Kauri
Newbie

tijd rovend!

Bericht door Kauri » 16 jun 2015, 15:58

Ben uiteindelijk begonnen met mijn cassettes te digitaliseren
tijdrovend werkje, maar o zo genietend van al die liedjes uit de oude doos - de jongste cassette zal ondertussen zo'n 25 jaar zijn, als ik goed kan tellen (wat echt niet het geval is) :?
mp3 weggooien? (ergens een topic) - ik dacht het toch niet hoor. Het is enorm verbeterd tegenover pakweg 10 jaar geleden, nu zijn er programma's die ook lossless (is dat juist geschreven?) omzetten naar mp3 - flac is nog altijd het beste, als ge een goei geluidsinstallatie hebt en goei oren hebt (geen van beide zijn hier van toepassing)
Maar wat ik eigenlijk wou mee-delen: zo oud als die cassettes zijn, zo verrassend goed is het geluid nog dat ze produceren! - behalve enkele waar de muziek doorelkaar gelopen is, en een paar waarvan het bandje het begeven heeft. Bandjes zijn ook onderhevig aan sleet, zo blijkt, en dat heeft niks te maken met de manier van bewaren.
Want kijk; al die jaren hebben de cassettes in een houten kist-met-deksel gestoken, op de lange kant rechtopstaand.
Belangrijk? me dunkt ... want het zijn (toevallig???) die paar die plat lagen, waar de muziek doorelkaar gelopen is. Niet om aan te horen!
Dus cassetteliefhebbers: kijk goed hoe ge uw cassettes opbergt als ge ze lang wilt houden
dat wou ik efkes kwijt
Groetjes,
Kauri

Plaats reactie

Terug naar “Andere Hobby's van forumleden”