Boek over de Genste muziekscene

Onlangs een boek gekocht of een tijdschriften gelezen dat voor andere forumleden interessant kan zijn... of net niet... Laat het hier weten!
Plaats reactie
Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Boek over de Genste muziekscene

Bericht door Kilroy » 11 apr 2015, 08:46

Dé Gentse muzikale stadsmythe kent u ongetwijfeld al: op 2 december 1989 treedt een piepjong Nirvana op in Democrazy (toen nog in de Reinaertstraat), meteen hun eerste concert op Belgische bodem. Voltallig muziekminnend Vlaanderen beweert achteraf aanwezig geweest te zijn die 2e december, hoewel er in werkelijkheid misschien twaalf man en een paardenkop was. Tweeëntwintig daarvan werden later muziekjournalist.
Afbeelding
Op Record Store Day wordt het boek 9000 Toeren – 50 jaar muziek gelanceerd: een eerbetoon aan 5 generaties Gentse muzikanten – van pop tot rock, over punk, dance, jazz en hiphop. Tal van Gentse journalisten doken daarvoor twee jaar lang in stoffige archieven en interviewden meer dan 200 prominenten uit de Gentse muziekscene vroeger en nu.

Het 320 pagina’s tellende harcover-boek is te koop vanaf 14/04, maar is op Record Store Day uitzonderlijk te verkrijgen aan 25 euro (normale winkelprijs: 29,95 euro) in o.m. Consouling Store, Wool-E Shop, Vynilla, Music Mania en Vooruit.

Meer info én het boek bestellen kan via DEZE LINK

pamfletty
Super Pro
Contacteer:

Re: Boek over de Genste muziekscene

Bericht door pamfletty » 17 apr 2015, 10:04

Is er iemand uit het Gentse die morgen dit boek voor mij kan kopen? De laatste jaren skip ik Record Store Day, te veel volk, te hoge prijzen, te veel blabla. Maar dat boek zou ik wel in huis willen halen. Zou top zijn mocht iemand het willen oppikken voor mij.
Afbeelding

monkeytennis
Super Pro

Bericht door monkeytennis » 17 apr 2015, 10:56

Dune Records biedt 'm exclusief op RSD aan tegen €25 (normale prijs zou €29.95 zijn).
Maar ik ga er zelf ook niet geraken.

pamfletty
Super Pro
Contacteer:

Bericht door pamfletty » 17 apr 2015, 11:05

Ook in Dune met die korting? Want op de website staat die niet vermeld: http://www.9000toeren.be/

Mocht hij in Dune ook te kopen zijn, dan kan ik er zelf wel om gaan, is niet zo ver vanwaar ik woon.
Afbeelding

pamfletty
Super Pro
Contacteer:

Bericht door pamfletty » 17 apr 2015, 12:26

Mailtje gestuurd naar Dune, en inderdaad, het boek is ook daar verkrijgbaar aan verlaagde prijs. Omdat het zo vlak bij is, kan ik er zelf omgaan.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Muziekgerelateerde boeken en tijdschriften”