kenners, help de leken ;)

Plaats hier al uw vragen over versterkers
Plaats reactie
TKuppens25
Super Pro
Contacteer:

kenners, help de leken ;)

Bericht door TKuppens25 »

Hier zullen ook boeken over geschreven kunnen worden maar... Toch stel ik de vraag aan de kenners hier :)
Welke 'oude' versterkers zijn echt wel de moeite waard als je toe bent aan een nieuwe?
En welke nieuwe versterkers zijn prijs/kwaliteit het beste?
Alvast bedankt voor de informatie na deze moeilijke vraag :P

roefke
Super Pro

Re: kenners, help de leken ;)

Bericht door roefke »

ik ben geen techneut, er zijn mensen die alles weten over versterkers , draaitafels etc..persoonlijk ben ik daar niet zo in thuis, als het goed klinkt ben ik al tevreden, er zullen er hier wel zijn die je hier raad kunnen geven.

zeker wat betreft moderne dingen ben ik niet mee, ik hou van vintage spul, en als je dan bij mij spreekt over oude versterkers dan blijf ik zweren bij kenwood, degelijk spul. ben nu aan mijn tweede versterker bezig sinds 33 jaar, de eerste kocht ik tweedehands toen ik 15 was, niet kapot te krijgen , mijn oren daarentegen wel :lol:

pamfletty
Super Pro
Contacteer:

Re: kenners, help de leken ;)

Bericht door pamfletty »

Vintage toestellen zijn, mits er geen ernstige malheuren gebeuren, bijna onverwoestbaar. Als je er 1 2dehands koopt, is het wel best om die eens door een expert te laten reviseren. Dan gaan die, als alles meezit, mee voor de rest van je leven.

Ik heb een Marantz 1060 (43 jaar oud!) die perfect speelt en super klinkt, en een Sansui Solid State 350 (is een receiver) die ook heel lekker klinkt.

Zoals bij alle merken, heb je sommige types die goed zijn, en andere die minder zijn.

Marantz, Kenwood, Phillips, Sansui, Yamaha, Sony, Pioneer,...: ze hebben allemaal exemplaren die echt top zijn!

Van nieuwe versterkers weet ik niet veel.

Zelf zou ik ooit graag een Marantz 2275 in mijn bezit hebben:

Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie