Platenspeler met speakers / (dab+)radio / export naar usb

All vragen over CD spelers, Media spelers, Tuners, Platenspelers,...
Plaats reactie
milousolange
Newbie

Platenspeler met speakers / (dab+)radio / export naar usb

Bericht door milousolange »

Beste allemaal,

Ik ben geen kenner van platenspeler, slechts van muziek. Een jaar geleden begonnen met vinyl en onze collectie bestaat nu al uit honderden platen. We hebben een TEAC TN-300-R.

Nu willen we graag ook op andere plekken (in huis of bv weekje weg) naar onze platen kunnen luisteen. Nu dacht ik over de aanschaf van een platenspeler met ingebouwde speakers of aangesloten speakers, nu ik toch bezig was ook eentje die platen kan omzetten naar MP3, radio ontvangt (liefst DAB+) en evt bluetooth of aux heeft.

Kom van alles tegen, elk met voor en tegens maar ik kan de kwaliteit gewoon niet inschatten door gebrek aan verstand van dit onderwerp. Heb veel topics hier gelezen over waar ik op moet letten maar kom er toch niet helemaal uit.

Iemand de winnende tip voor mijn zoektocht?

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Platenspeler met speakers / (dab+)radio / export naar us

Bericht door Kilroy »

De nieuwe spelers met versterker zijn meestal kwalitatief ondermaats. Indien je een tweede speler met versterker zou overwegen, zou ik eerder uitkijken naar vb een vintage Dual platenspeler met versterker.

Als je platen wil omzetten naar MP3 zit je echter alweer in een ander segment. Fabrikanten zoals Project maken degelijke platenspelers (zonder versterker) met USB die prijs / kwaliteit héél goed zijn.

Aan alle voorwaarden voldoen en het kwalitatief goed houden (geen rommel dus, maar gewoon degelijk) ga je m.i. toch in een duurder segment terecht komen. IK denk dat merken als ONKYO wel een degelijke reciever hebben die aan je eisen kan voldoen. Dat in combinatie met een ProJect speler zal m.i. de beste oplossing zijn.

Plaats reactie