Advies voor een nieuwe platenspeler

All vragen over CD spelers, Media spelers, Tuners, Platenspelers,...
Plaats reactie
janvriend
Newbie

Advies voor een nieuwe platenspeler

Bericht door janvriend » 18 jul 2019, 15:23

Hallo allemaal,

We zijn onlangs verhuisd naar een nieuw modern huis en mijn vrouw wil niet meer mijn oude Thorens in de huiskamer. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe moderne platenspeler. Ik ben al even gaan googlen en kwam op deze site: https://knibble.nl/platenspeler De keuze is reuze zie ik, dus ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Alvast hartelijk dank!

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Advies voor een nieuwe platenspeler

Bericht door Kilroy » 18 jul 2019, 16:11

Beste koop is volgens mij nog steeds een van de modellen van ProJect (degelijke no-nonsens platendraaier zonder toeters of bellen) of de Rega RP1 (waar nadien enkele upgrades mogelijk zijn).

Kijk ook eens bij Rik Stoet, die heeft een heel mooie Takumi staan voor een redelijke prijs en hij is ook verdeler van ProJect....

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 18 jul 2019, 16:36

uw vrouw wilt de oude thorens weg ? what a shame... denk dat ik een zware discussie met mijn vrouw zou hebben in dit geval. maar als uw huwelijk belangrijker is, dan zou ik killroy zijn raad opvolgen: rega of pro ject.
ook een nieuwe thorens blijft een optie,spijtig hebben ze in belgie geen goed dealer netwerk. tja ik ben thorens fan sinds ik een TD 160 gebruik.

JB 007
Regular

Bericht door JB 007 » 18 jul 2019, 19:13

Prijs - kwaliteit in acht genomen lijkt mij een Pro-ject of Rega de interessantste optie.
Is klankkwaliteit echt belangrijk, laat dan de instapmodellen van deze merken staan en ga voor de iets duurdere toestellen.
Reken op ongeveer 500 euro voor de aankoop van de platendraaier en later kan je een nog betere cartridge monteren.
Dan zit je toch wel goed.

janvriend
Newbie

Bericht door janvriend » 21 jul 2019, 11:18

Dank voor jullie advies, het is duidelijk dat het Pro-ject of Rega wordt, ik ga mij even verder verdiepen in de specificaties en de prijzen. Deze modellen passen overigens goed bij het interieur, vindt mijn vrouw ;-)

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 21 jul 2019, 20:50

janvriend schreef:
21 jul 2019, 11:18
Dank voor jullie advies, het is duidelijk dat het Pro-ject of Rega wordt, ik ga mij even verder verdiepen in de specificaties en de prijzen. Deze modellen passen overigens goed bij het interieur, vindt mijn vrouw ;-)
Voila.... iedereen tevreden :-)

Plaats reactie