Advies over aankoop platenspeler, versterker, luidsprekers

All vragen over CD spelers, Media spelers, Tuners, Platenspelers,...
philip11
Newbie

Advies over aankoop platenspeler, versterker, luidsprekers

Bericht door philip11 »

Beste vinylliefhebbers,

Vandaag ben ik naar onze plaatselijke hifi winkel geweest om me te informeren over het hele assortiment van platenspelers, versterkers en luidsprekers.

Na een meer dan degelijke uitleg hebben ze mij het volgende voorgesteld:

Platenspeler: Pro-Ject Debut Carbon (377.10 euro)
Versterker: Denon PMA-720 AE/B 2x85W (295.85 euro)
CD Speler: Denon DCD-720 AE/B (295.85 euro)
Luidsprekers: Magnat Quantum Edelstein per set ( 629.10 euro)

Volgens ik kan vergelijken op het net, zijn deze prijzen niet verkeerd. Enkel weet ik niet of de prijs/kwaliteits verhouding goed zit.

Omdat dit toch al over een aardig bedrag gaat zou ik graag jullie mening vragen, en eventuele suggesties. Zelf ben ik er nog niet helemaal in thuis.

Alvast bedankt!!!

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Advies over aankoop platenspeler, versterker, luidspreke

Bericht door Kilroy »

Volgens de testen zien alle delen van het geheel er wel goed uit. Ik denk dat je in deze prijsklasse toch wel goed zit en merken zoals Denon er ook geen baat bij hebben om iets op de markt te brengen die niet voldoet. Wat de draaitafel betreft mag je m.i. écht wel gerust zijn.

Alleen... zoals in alles kunnen smaken nogal eens verschillen, en dat is ook zo voor de ervaring van geluid. Ik kan eigenlijk maar één raad geven:

- Ga eens naar de winkel met een cd en een plaat die je regelmatig draait (en waar hoog, midden en laag goed vertegenwoordigd zijn);
- Beluister daar de muziek eens aandachtig op de door de verkoper voorgestelde installatie;
- Laat eens andere speakers (binnen uw budget) aansluiten op de versterker en luister eens opnieuw.... beter of niet?
- Doe eens hetzelfde met de versterker... beter of niet?

koop dan de installatie met de naar uw smaak beste geluidsweergave !

philip11
Newbie

Bericht door philip11 »

Hey Kilroy,

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Ik ga er in de loop van volgende week zeker terug naartoe. De verkoper heeft mij dezelfde raad gegeven van eigen muziek mee te brengen. Versterkers heb ik al wel verschillende gehoord, maar voor de boxen was geen tijd meer. Was al een half uur over sluitingstijd toen we de versterkers hadden geprobeerd.

In ieder geval, we gaan er nog eens naartoe wanneer we meer tijd hebben.
Het begint nu toch wel echt te kriebelen.

Het is allemaal zo aanlokkelijk!

Greetz

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Eens je gebeten bent door deze microbe.....

Veel succes én luisterplezier!

Jumping Jack
Super Pro

Bericht door Jumping Jack »

Dat lijkt mij, voor dat budget, een zeer capabele en gebalanceerde set! Die magnat's zien er ook erg goed uit...

philip11
Newbie

Bericht door philip11 »

Hey allen,

Ik ben gisteren alles gaan bestellen. Toen ik dacht dag we rond waren begonnen ze over de kabels die overal naartoe lopen, wat een verschil in prijzen en kwaliteit heb je daarin.

In ieder geval, alles besteld. Zou een weekje duren voor ik het kan gaan halen. Het aftellen kan beginnen!!!

philip11
Newbie

Bericht door philip11 »

Hallo,

Vandaag de platen van mijn ouders eens goed gaan bekijken, en nu krijgen zij natuurlijk ook weer zin om een platenspeler te kopen.
Het moet geen duur toestel zijn, en ze willen alles in één, dus geen aparte luidsprekers en versterker, ... . Ik heb deze zien staan bij Fnac http://www.nl.fnac.be/BIGBEN-TURNTABLE- ... nternautes.

Wat denken jullie hiervan? Ze weten zelf ook wel dat het geluid waarschijnlijk niet het beste van het beste is, maar voor hun moet het enkel dienen om af en toe eens een plaatje op te kunnen zetten.

Hoe zit het met die naald die erop zit. Als die stuk is, kan je daar gemakkelijk andere stukken voor krijgen?.

Alvast bedankt voor de reactie!!!

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

De platendraaier / versterker zal doen wat hij moet doen, dat is plaatjes draaien, maar ik vermoed dat er weinig tot geen sprake is van een (deftige) instelling voor o.a. de naalddruk en dat ook aan de muzikale eisen stevig zal moeten worden ingeboet. Ik zou er toch geen 'collector items' op draaien....

Anderzijds begrijp ik wel dat niet iedereen een volledige installatie heeft staan (wil of kan zetten). Ik heb ook geen idee of er momenteel deftige alternatieven zijn. Misschien ook eens kijken of er naast dit toestel alternatieven zijn (ik geloof dat TEAC ook zo iets heeft gemaakt) en dan eens kijken naar de verschillen)?

pamfletty
Super Pro
Contacteer:

Bericht door pamfletty »

Weet gewoon dat al die 'alles in 1'-platenspelers (merken zoals Bigben, Crosley,...) regelrechte ripoffs zijn. Minderwaardige kwaliteit, maar ze zien er 'hip' uit, en veel mensen die nog maar net met vinyl beginnen trappen er in. Maar: brol!
Afbeelding

philip11
Newbie

Bericht door philip11 »

Ik snap natuurlijk wel dat deze toestellen niet veel voorstellen, maar als ze hun job doen is dat goed genoeg denk ik. Mijn ouders hebben ongeveer 60 platen, zullen nooit nog platen bijkopen, maar willen af en toe eens hun plaatjes kunnen opzetten, zonder dat daar een hele installatie voor in de kamer moet staan.

Ik ga nog eens verder kijken en alvast bedankt voor jullie reactie Kilroy en Pamfletty!

Plaats reactie