floating synthese

Alles wat met luidsprekers en hoofdtelefoons te maken heeft.

floating synthese

Berichtdoor JB 007 » 06 Sep 2017, 14:24

Af en toe vind ik op 2e handssites luidsprekers van Floating Synthese.
Ik bedoel dan de telefoonhoorn uitvoeringen.
Ik val wel voor de de bijzondere design van deze speakers.
Kan iemand iets zinnigs vertellen wat men van deze speakers qua klank kan verwachten ?
Ikzelf heb er nog nooit één gehoord.
JB 007
Newbie

Re: floating synthese

Berichtdoor Kilroy » 06 Sep 2017, 15:06

Ikzelf heb hiermee geen ervaring (en eigenlijk ook niet voldoende plaats om dergelijke speakers op te stellen). Ik weet dat ze van Belgische makelij zijn, meer niet.

Mogelijk ben je met dit artikel iets?

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Kilroy
Site Admin

Berichtdoor BlackMonk » 06 Sep 2017, 17:43

Gezien de leeftijd zullen deze luidsprekers met grote zekerheid revisie behoeven. En je moet inderdaad de plaats hebben om ze op te stellen en liefst ook de juiste akoestiek om ze te doen schitteren.
Luidsprekers moet je trouwens altijd gaan beluisteren voor aanschaf, al zegt dat nog niks over hoe ze bij jou opgesteld zouden klinken. Je kunt altijd aan een verkoper vragen of hij ermee langs wil komen voor een demo waarbij jij dan het recht hebt de aankoop te weigeren als het geluid je niet aan zou staan.
Gebruikers-avatar
BlackMonk
Newbie

Berichtdoor JB 007 » 07 Sep 2017, 08:50

Bedankt voor de info.
Ik heb op het internet kunnen lezen dat dit model eigenlijk een transmissielijn is. De meeste eigenaars van deze Synthese bevestigen dat
deze een versterking met degelijke voeding vergen.
Ikzelf heb een lampenampli Sinfonia van Unison Research, vermoedelijk niet een goede combinatie met dergelijke speakers.
JB 007
Newbie

Berichtdoor BlackMonk » 07 Sep 2017, 19:24

Inderdaad. Om die Synthese tot zijn recht te doen komen, heb je een versterker nodig die minstens 2x70W/8Ω en 2x140W/4Ω levert.

Jouw Unison Research Sinfonia doet 2x25W in 8 en 4Ω, dus heb je redelijk hoogrendemente luidsprekers nodig. Zoek naar luidsprekers met een gevoeligheid van minstens 98 dB/W/m.
Gebruikers-avatar
BlackMonk
Newbie

Terug naar Speakers & Hoofdtelefoons