DIY speaker kabel

Alles over het zelf in elkaar knutselen van audio toebehoren
Plaats reactie
TKuppens25
Super Pro
Contacteer:

DIY speaker kabel

Bericht door TKuppens25 »

Iemand hier al eens mee geëxperimenteerd? (er zelf eentje gemaakt bedoel ik dan hé!)
welke kabels, plugs,... Heb je gebruikt? Misschien een bekende, geliefde hifi speaker kabel als voorbeeld genomen?
Inspire me!

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: DIY speaker kabel

Bericht door Kilroy »

TKuppens25 schreef:
08 nov 2020, 13:22
Iemand hier al eens mee geëxperimenteerd? (er zelf eentje gemaakt bedoel ik dan hé!)
welke kabels, plugs,... Heb je gebruikt? Misschien een bekende, geliefde hifi speaker kabel als voorbeeld genomen?
Inspire me!
Ik heb "Supra Ply 3.4S Speaker Cable" gebruikt met vergulde pluggen en héél tevreden!

Afbeelding

Kost wel iets meer dan 13 euro / meter, maar zo een grote lengtes heb je meestal niet echt nodig hé

TKuppens25
Super Pro
Contacteer:

Bericht door TKuppens25 »

Kilroy schreef:
08 nov 2020, 13:56
TKuppens25 schreef:
08 nov 2020, 13:22
Inspire me!
Ik heb "Supra Ply 3.4S Speaker Cable" gebruikt met vergulde pluggen en héél tevreden!

Afbeelding

Kost wel iets meer dan 13 euro / meter, maar zo een grote lengtes heb je meestal niet echt nodig hé
Heb ik inderdaad al goede dingen van gehoord!
In combinatie met de 'standaard' vergulde pluggen doen die het inderdaad wel goed!

JB 007
Regular

Bericht door JB 007 »

Zelf een kabel maken lijkt mij toch wel moeilijk uit te voeren.
Er is van zowat elke luidsprekerkabelfabrikant kabel aan de strekkende meter te koop bij de handelaar.
Het zwakke punt echter zijn de verbindingen met de plugs (om het even welk type).
Bij de fabrikant worden die meestal over de kabel geperst en dat toestel hebben de meeste liefhabbers niet.
Dus bij DIY lijkt mij de blote kabel in de klemmen nog de beste verbinding en meteen de goedkoopste.
Ik beschik over 2 kabels :
- een eenvoudige koperen van OEHLbach
- de befaamde KIMBER 4 TC (4 keer zo duur).

Een wezenlijk klankverschil onderling kan ik niet vaststellen .

Plaats reactie