Mechanische problemen.

Alles over het zelf in elkaar knutselen van audio toebehoren
Plaats reactie
Stoiycas
Newbie

Mechanische problemen.

Bericht door Stoiycas » 19 sep 2015, 16:17

Hoi ik ben Stoiycas, en ben nieuw op dit forum.
Waarom dit forum? Omdat ik met een probleem zit .
Toen mijn platenspeler Pioneer PL-Z82, in herstelling geweest was, bij Pioneer zelf trouwens , had de één of andere slimme technieker er niets beter op gevonden dan mijn naald er met Loctite aan te lijmen. Maar dit wist ik nog niet toen ik de naald wou vervangen. Daar ik de kapotte naald niet gewoon kon verwijderen. Heb ik door het hard trekken aan de naald, de kop waar de draden welk in de arm verbonden zijn met de naald en printplaat, er allemaal af getrokken, en zat er niets anders op dan nieuwe te trekken en te solderen. Daar de platenspeler volledig geopend moest worden om aan de print te kunnen, en de draden door te trekken, is de ganse mechaniek ontregelt. Ik ben nu al een geruime tijd opzoek, hoe ik de arm kan terug laten keren naar de begin stand, wanneer de vinyl ten einde is, dat lukt mij niet. Weet iemand raad??
Dank bij voorbaat. :(

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Mechanische problemen.

Bericht door Kilroy » 19 sep 2015, 16:55

Volgens één van mijn audio-vrienden zouden ze dit hier mogelijk kunnen oplossen. Indien het daar niet zou lukken, graag een seintje, dan zoek ik verder!

Stoiycas
Newbie

Re: Mechanische problemen.

Bericht door Stoiycas » 19 sep 2015, 20:01

Hoi Kilroy,

Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb al een gedeeltelijke oplossing, al keert de arm nog niet volledig terug, zodat de platenspeler ook niet stop. Als het niet anders kan, mag Je eventueel mijn mailadres doorgeven. Ik ga trachten om foto's van het mechanisch gedeelte mee te sturen.
Thanks,
Stoiycas

PS: zal de foto's moeten na sturen want ze zijn, na tweemaal te zijn verkleind nog te groot om te worden door gestuurd.

Plaats reactie

Terug naar “Doe-het-zelf projecten”