Beste stereosysteem: Cambridge Audio Azur 851C + 851A

Plaats hier al uw vragen over versterkers
Plaats reactie
Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Beste stereosysteem: Cambridge Audio Azur 851C + 851A

Bericht door Kilroy »

Wanneer wordt een cd-speler meer dan gewoon een cd-speler? Wanneer hij ook bruikbaar is als een externe D/A-converter met geïntegreerde cd-lader.
Afbeelding
Dat geldt voor de Azur 851C van Cambridge Audio, de beste speler van het merk tot nog toe. Hij combineert het meest verfijnde DAC-design met USB- en standaard digitale audio-ingangen.
Afbeelding
De bijhorende 851A-versterker ziet er al even stijlvol uit. Die maakt gebruik van de laatste versie van Cambridge Audio’s Class XD-technologie, waardoor hij moeiteloos boven de 120 watt uitkomt.

De 851C DAC-speler brengt dus gemoedsrust, terwijl de 851A meer als een wolf in schaapskleren kan gezien worden. Deze krachtige versterker neemt de luidsprekers bij de lurven en dwingt ze om strakke, krachtige en diepe basklanken te laten horen.

De 851A en de 851C bieden technologie op het scherp van de snee voor beduidend lagere prijzen. Combineer deze toestellen met de beste luidsprekers die binnen je budget passen en je wordt zo naar de hifihemel geleid.

Dit toestel werd door EISA uitgekozen als de beste binnen zijn categorie.

De CD-speler kost 1.699€
De versterker komt op 1.699€

NYCH
Pro

Re: Beste stereosysteem: Cambridge Audio Azur 851C + 851A

Bericht door NYCH »

1699 euro, als het dat maar is!

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Tja.... en als je begint je te verdiepen in high-end audiomateriaal zie je dat dit echt niet het duurste toestel is ;-)
en deze youtube film is al uit 2009, dus zal de info reeds wat achterhaald zijn ;-)

Dit zou de duurste moeten zijn, met zijn 650.000$ 'waarschijnlijk' niet voor iedereen weggelegd. Of het ook de beste is... tja... In ieder geval heb je voor deze prijs en extravagante versterker met een vermogen van 150W per kanaal (jaja, je hebt al een stereo-versterker voor deze prijs!)
Afbeelding

NYCH
Pro

Bericht door NYCH »

Ik zou zeggen : mocht ik deze later kunnen kopen heb ik het goed gedaan in het carrière-leven. Of ik ben helemaal het foute pad op gegaan :twisted:

Plaats reactie