Bakken voor Singles en LP's

Hier kun je met al de rest terecht
Plaats reactie
sLesage
Regular

Bakken voor Singles en LP's

Bericht door sLesage » 15 jan 2015, 21:17

Ik heb ondertussen bijna de volledige collectie LP's geïnventariseerd, in een plastic hoesje gestopt, en gesorteerd in grote bakken. Qua bakken heb ik hiervoor bakken van Really Useful Box genomen van 84 Liter. Ik vond die ideaal omdat de LP's dan mooi recht kunnen staan en er toch nog genoeg ruimte over is op de zijkanten. De bakken zijn ook makkelijk te stapelen, en voorzien van een deksel zodat je ze mooi stofvrij kan bewaren. Zieker een Link naar de box die ik gebruikte voor de LP's

Nu ben ik op zoek naar iets gelijkaardigs waar ik de paar duizend Singles ook in kan opbergen. Heeft iemand daar suggesties? Heb even gekeken bij Really Userful Box, maar hier bij ons vond ik niet onmiddellijk iets. Of ik zou de specifieke box voor Singles moeten bestellen in het buitenland.

Alle suggesties zijn welkom..

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Bakken voor Singles en LP's

Bericht door Kilroy » 16 jan 2015, 08:35

Er bestaan speciale kartonnen dozen om singels en LP's te bewaren. Ze zijn o.a. verkrijgbaar bij de vaste standhouder (Stefaan van Fonorama) op onze platenbeurs en je kunt hem contacteren via fonorama@pandora.be. Hij laat je dan weten wat de prijs van de dozen is (zonder verdere verplichting).

mot
Super Pro

Bericht door mot » 16 jan 2015, 08:58

deze is een goedkoop alternatief (enkel voor singles)

http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/00100467/

sLesage
Regular

Bericht door sLesage » 16 jan 2015, 12:34

Karton scheurt rap ... zeker als je het een aantal keer begint te verslepen en zo. Die Plastic Boxen kunnen al tegen een stootje. In zo'n 84 liter box kunnen 120 LP's (ongeveer) en die kan je ook makkelijk stapelen en zo.

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 16 jan 2015, 17:18

karton zou ik alleen gebruiken als het dient om om platen gedurende een tijd te stockeren (op zolder ofzo),
als het de bedoeling om ze in te steken en er toch nog regelmatig uit te nemen zou ik ook opteren voor plastic boxen.

kris
Newbie
Contacteer:

Bericht door kris » 09 feb 2015, 14:10

Bij deze Belgische firma kan je de boxen van Really Useful Box bestellen. Ze hebben alle types in huis, van singels tot LP's.
Heb er een jaar of 2 10-tallen van besteld en prijs/kwaliteit is super. Ze hebben ze zelfs eens een keer persoonlijk op een zaterdag aan de deur komen leveren.
Hierbij de link naar deze firma: http://www.dvdboxx.be/really-useful-box ... eboxx.html

bennybernaer
Newbie
Contacteer:

Bericht door bennybernaer » 26 mar 2019, 21:48

Ik gebruik ook de bakken van Really Useful Box. Wel de 84 liter bakken, zo heb ik voldoende plaats voor vinyl + beschermhoes maar ook voor registers. Ik heb wel nog één vraag is het verstandig om silica zakjes toe te voegen bij m'n vinyl of kan dit het vinyl aantasten?

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 27 mar 2019, 06:56

bennybernaer schreef:
26 mar 2019, 21:48
Ik gebruik ook de bakken van Really Useful Box. Wel de 84 liter bakken, zo heb ik voldoende plaats voor vinyl + beschermhoes maar ook voor registers. Ik heb wel nog één vraag is het verstandig om silica zakjes toe te voegen bij m'n vinyl of kan dit het vinyl aantasten?
geen idee, maar ik veronderstel dat de platen toch niet in een vochtige ruimte staan, waardoor die silica zakjes niet echt nodig zullen zijn...

Plaats reactie