Invoerkosten binnen EU

Hier kun je met al de rest terecht
Plaats reactie
Cis
Super Pro

Invoerkosten binnen EU

Bericht door Cis »

Problemen in vinyl-land; deze morgen bij de post een pakket gaan halen tot ik hoorde dat er een een kost van €79 aan vast hangt.

Nu weet ik dat dit mogelijk is als je vanuit Amerika enzo besteld maar dit pakket komt uit Polen (Europese Unie). Het pakje zelf heb ik even in mijn handen gehad, het is van een vriend die daar plaatjes voor me zoekt en die had er een waarde van 600 Zloty (€150) opgezet.

Iemand die:
1) weet hoe dit kan gebeuren?
2) tips & tricks heeft om dit (eventueel) op te lossen?

Merci

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Invoerkosten binnen EU

Bericht door Kilroy »

Welke firma (DHL,....) stond in voor de verzending?

Cis
Super Pro

Bericht door Cis »

Dat moet ik eens vragen aan mijn contact in Polen, ik heb het pakket maar even gezien aangezien ik het niet mee mocht nemen zonder te betalen...

Postbediende wist ook totaal niet hoe dit kwam en kon me niet verder helpen.

JRS
Super Pro

Bericht door JRS »

vreemd, binnen de EU/Schengenzone invoerkosten... er komt toch helemaal geen douane aan te pas?

Cis
Super Pro

Bericht door Cis »

Blijkbaar kunnen er wel import kosten zijn:

http://www.dutycalculator.com/

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

van dees heb ik ook nog nooit gehoord, dacht ook dat binnen europa er geen grenzen waren,

JRS
Super Pro

Bericht door JRS »

eventueel eens bellen naar de klantendienst van de post (02/2012345) ? Misschien kunnen zij u meer vertellen (met de nadruk op "misschien" ;) )
Succes en hou ons op de hoogte!

Cis
Super Pro

Bericht door Cis »

Vanmiddag zo'n half uur met de post zitten bellen, zelf nog mogen de telefoniste overtuigen dat Polen wel degelijk in de EU zit onder andere, wat een ramp...
Uiteindelijk begon ze dan over de EEG en de Schengen zone, naar mijn idee was het ook maar wat gissen.
Ze weten daar met andere woorden ook niet hoe het komt, ze kunnen mijn pakket herzien maar dit kan (nu komt ie) ook €80 kosten, ik heb dan tegelijk maar een klacht ingediend.

Via facebook had ik deze vraag ook gesteld en zo heb ik geleerd dat er wel degelijk uitzonderingen kunnen zijn, maar ook deze zijn echt niet geldig in mijn geval:

http://i60.tinypic.com/17r2h1.png

http://i61.tinypic.com/21njqlx.png

Sideffect
Regular

Bericht door Sideffect »

Uit Amerika en andere overzeese landen komen er inderdaad soms kosten bij.

Ik kocht dit jaar Mother love Bones' smile ep en ik diende 29€ importkosten te betalen.
Op een plaat van 40€ is dit belachelijk natuurlijk. Niet afgehaald en zou automatisch naar de afzender worden teruggestuurd en rarara... is verloren gegaan.

Soit, je kan dit dus vermijden door op te sturen als "gift". Dit werkt als het uit bvb de VS komt.
Binnen Europa lijkt het mij inderdaad zeer vreemd als er importkosten bijkomen...

Cis
Super Pro

Bericht door Cis »

Sideffect schreef:Soit, je kan dit dus vermijden door op te sturen als "gift". Dit werkt als het uit bvb de VS komt.
Binnen Europa lijkt het mij inderdaad zeer vreemd als er importkosten bijkomen...
"Gift" is ook al lang geen zekerheid meer hoor ;)

Na nog heel wat van mijn tijd aan de telefoon gehangen te hebben heeft de post eindelijk toegegeven dat het hun fout is, ze zullen de kosten schrappen!

Plaats reactie