Advies over aankoop platenspeler, versterker, luidsprekers

All vragen over CD spelers, Media spelers, Tuners, Platenspelers,...
philip11
Newbie

Re: Advies over aankoop platenspeler, versterker, luidspreke

Bericht door philip11 »

Heb ze dan toch nog op andere gedachten kunnen brengen. Geen alles in één ding, maar heb gewoon vandaag een setje boxen gekocht.

Mijn ouders hadden nog de platenspeler (Akai Direkt drive AP006) en versterker (Hitachi HA 330) staan, maar de boxen wilden ze niet meer in de woonkamer. Nu hebben ze kleine speakers en ze zijn er zeer tevreden mee.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Dat zal met grote zekerheid de beste oplossing zijn!

lauravde
Newbie

Bericht door lauravde »

Ik heb een tijdje geleden een Lenco-platenspeler gekocht. Op zich speelt deze goed, maar de arm hapert erg vaak. Wanneer je een plaat wil opzetten, gaat de arm naar de plaat maar wil niet dalen op de plaat. De arm gaat dan steeds weer in "rust-modus" - erg vervelend! Heeft er iemand een idee aan wat dit zou kunnen liggen? Kan dit verholpen worden? Of kan ik best een nieuwe platenspeler kopen en hoe zorg ik ervoor dat ik dit probleem niet nogmaals heb met een nieuwe platenspeler?

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

lauravde schreef:Ik heb een tijdje geleden een Lenco-platenspeler gekocht. Op zich speelt deze goed, maar de arm hapert erg vaak. Wanneer je een plaat wil opzetten, gaat de arm naar de plaat maar wil niet dalen op de plaat. De arm gaat dan steeds weer in "rust-modus" - erg vervelend! Heeft er iemand een idee aan wat dit zou kunnen liggen? Kan dit verholpen worden? Of kan ik best een nieuwe platenspeler kopen en hoe zorg ik ervoor dat ik dit probleem niet nogmaals heb met een nieuwe platenspeler?
Welk model /type van Lenco?

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

In de handleiding van de L-82 kon ik het volgende vinden, wat je misschien eerst eens kunt uitproberen:

De automatische terugkeerfunctie resetten:

Voer altijd de reset voor de automatische terugkeerfunctie uit als u het product verplaatst. Het mechanisme van de automatische terugkeerfunctie zal onregelmatig draaien wanneer u het apparaat verplaatst en dit zal een storing veroorzaken in de automatische terugkeerfunctie. U kunt het mechanisme resetten door de volgende stappen te volgen:

1. Plaats een plaat op de draaitafel en speel de plaat af.
2. Til de toonarm handmatig op en plaats hem op het blanco gedeelte aan het eind van de plaat.
3. Het mechanisme van de automatische terugkeerfunctie wordt juist ingesteld en de toonarm zal automatisch terugkeren naar de armsteun.

Als dit geen oplossing geeft zoeken we verder!

lauravde
Newbie

Bericht door lauravde »

Kilroy schreef:In de handleiding van de L-82 kon ik het volgende vinden, wat je misschien eerst eens kunt uitproberen:

De automatische terugkeerfunctie resetten:

Voer altijd de reset voor de automatische terugkeerfunctie uit als u het product verplaatst. Het mechanisme van de automatische terugkeerfunctie zal onregelmatig draaien wanneer u het apparaat verplaatst en dit zal een storing veroorzaken in de automatische terugkeerfunctie. U kunt het mechanisme resetten door de volgende stappen te volgen:

1. Plaats een plaat op de draaitafel en speel de plaat af.
2. Til de toonarm handmatig op en plaats hem op het blanco gedeelte aan het eind van de plaat.
3. Het mechanisme van de automatische terugkeerfunctie wordt juist ingesteld en de toonarm zal automatisch terugkeren naar de armsteun.

Als dit geen oplossing geeft zoeken we verder!

Nee, jammer genoeg biedt dit geen oplossing.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy »

Ik weet niet van waar je juist bent, maar kun je de platendraaier meebrengen naar de platenbeurs in Assenede? Daar kunnen we er misschien eens naar kijken....

Morkgryner
Pro

Re: Advies over aankoop platenspeler, versterker, luidsprekers

Bericht door Morkgryner »

Op een veilingssite een Thorens TD150 zien staan.
Is dat een goed model/platenspeler en wat zou de richtprijs zijn voor deze aan te schaffen.
Bij de beschrijving staat dat em in goede staat is. Voor de rest niet veel info.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Advies over aankoop platenspeler, versterker, luidsprekers

Bericht door Kilroy »

Die gaan tussen 150 en 200 euro.

Als het toestel niet volledig is nagezien kunnen daar nog kosten bijkomen (demonteren motor, smeren,....).
Meestal moet je ook nog een nieuwe naald steken en nazien of de aandrijfriem niet moet vervangen worden....

Als je al dat gedoe niet wil, kijk dan eens naar de spelers van Project....

Plaats reactie