Wat heb je als laatste gekocht?

Heb je pas een leuke plaat gevonden? Echt een koopje gedaan? Of gewoon omdat de plaat een leuke cover had? Blind gekocht en toch héél goed? Laat hier weten...
TKuppens25
Super Pro
Contacteer:

Re: Wat heb je als laatste gekocht?

Bericht door TKuppens25 » 25 nov 2018, 18:23

Def Leppard - High 'N' Dry (LP)

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 25 nov 2018, 19:56

vruchtbare dag te gent, ik vond het er vandaag wel rustiger dan andere edities.

Swans - cop
soviet france - misfits, looney...
wayne country and electric chairs - things your mother never told you
bene gesserit - fashion is a dirty word
legendary pink dots - legendary pink box
punishment of luxury - punishement of..
sunglasse after dark - morbid silence
leningrad sandwich- priests and petrol
nick cave - the first born is dead
various - the label so far
various - let them eat jellybeans
various - beyond the southern cross
various - 11 mal elektonishe music aus munchen

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 26 nov 2018, 06:40

roefke schreef:
25 nov 2018, 19:56
vruchtbare dag te gent, ik vond het er vandaag wel rustiger dan andere edities.

Swans - cop
soviet france - misfits, looney...
wayne country and electric chairs - things your mother never told you
bene gesserit - fashion is a dirty word
legendary pink dots - legendary pink box
punishment of luxury - punishement of..
sunglasse after dark - morbid silence
leningrad sandwich- priests and petrol
nick cave - the first born is dead
various - the label so far
various - let them eat jellybeans
various - beyond the southern cross
various - 11 mal elektonishe music aus munchen
Wanneer ben je geweest Dirk? Ik was daar tussen 9 en 10, maar dan valt het altijd wel mee wat de drukte betreft....

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 26 nov 2018, 07:28

ik was er vanaf 11u tot ongeveer 15u.

ik vond ook dat het aandeel nieuwe platen en herpersingen steeds groter word. of is dit een indruk ?

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 26 nov 2018, 07:45

roefke schreef:
26 nov 2018, 07:28

ik vond ook dat het aandeel nieuwe platen en herpersingen steeds groter word. of is dit een indruk ?

Wat betreft 2dehands vind ik het aanbod steeds minder, wat eigenlijk vanzelfsprekend is gezien het stijgende aantal verzamelaars. Als er dan nog wat te vinden is, dan is het dikwijls de vraagprijs (soms stukken hoger dan op discogs) die me doet afhaken. Het aantal nieuwe platen en vooral de zeer recente re-issues is inderdaad aanzienlijk gestegen. Ik heb dan maar de recentste (2018) plaat van Roland Van Campenhout gekocht en mijn bestelling (nieuwe) platen afgehaald bij Tom Claes (Music Media Corner) én nog eens links en rechts goeiedag gezegd tegen de mensen die ik (her)ken.... Maar blijkbaar is mijn geheugen voor gezichten niet meer wat het was en was het best dat men mij zelf aansprak, anders liep ik gewoon voorbij :-)

TKuppens25
Super Pro
Contacteer:

Bericht door TKuppens25 » 26 nov 2018, 17:34

Angelus Apatrida - Cabaret De La Guillotine (LP)

Bangelijk album!

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 26 nov 2018, 18:45

Kilroy schreef:
26 nov 2018, 07:45
roefke schreef:
26 nov 2018, 07:28

Wat betreft 2dehands vind ik het aanbod steeds minder, wat eigenlijk vanzelfsprekend is gezien het stijgende aantal verzamelaars. Als er dan nog wat te vinden is, dan is het dikwijls de vraagprijs (soms stukken hoger dan op discogs) die me doet afhaken. Het aantal nieuwe platen en vooral de zeer recente re-issues is inderdaad aanzienlijk gestegen. Ik heb dan maar de recentste (2018) plaat van Roland Van Campenhout gekocht en mijn bestelling (nieuwe) platen afgehaald bij Tom Claes (Music Media Corner) én nog eens links en rechts goeiedag gezegd tegen de mensen die ik (her)ken.... Maar blijkbaar is mijn geheugen voor gezichten niet meer wat het was en was het best dat men mij zelf aansprak, anders liep ik gewoon voorbij :-)
het word inderdaad moeilijk om originele betaalbare tweedehands te vinden, ik zie daar verschillende redenen :
- hogere vraag zoals jij zegt
- onze verzameling word zo uitgebreid waardoor we alsmaar meer op zoek zijn naar de zeldzamere stukken, de patti smiths en fleedwood mac's van deze wereld heb ik al lang.
- handelaars verkopen de zeldzamere stukken liever via het net, of als ze een winkel hebben in de winkel, oogt mooi in de vitrine en lokt zo potentiele klanten

In gent vond ik dat er ook minder standen waren met een " wall of fame" je weet wel zo'n wand waar hun toppers aanhangen, ofwel is het een verkeerde indruk omdat dat er nu mischien minder toppers in mijn genre waren .
en die prijzen zijn soms erover , meer dan discogs, volgens mij nemen er veel de max prijs als referentie, discogs word dan ook overal als referentie gebruikt. De tijd dat iemand iets te laag prijsde omdat hij van niet beter wist ligt ver achter ons.

JRS
Super Pro

Bericht door JRS » 26 nov 2018, 20:25

roefke schreef:
26 nov 2018, 18:45
het word inderdaad moeilijk om originele betaalbare tweedehands te vinden, ik zie daar verschillende redenen :
... De tijd dat iemand iets te laag prijsde omdat hij van niet beter wist ligt ver achter ons.
ik sluit me hier volledig bij aan en wilde nog even toevoegen dat de prijzen om een stand van enkele meters te hebben er ook niet lager op wordt, vaak ten gevolge van alle kosten die een organisatie al heeft. Ook kan je met enkele muisklikken al heel wat te weten komen over een bepaalde persing. Dit zorgt misschien voor meer transparantie wat de prijzen betreft (niet alleen de verkopers maar ook de bezoeker met de discogs app binnen handbereik), maar ook dat er op termijn minder alsmaar minder koopjes gedaan kunnen worden ? het zal wellicht een combinatie van factoren zijn (verkopers zullen gemiddeld ook duurder inkopen in vergelijking met enkele jaren geleden) , ook de grotere vraag zal zeker meespelen... beurzen blijven wel een toffe gelegenheid om de collectie wat aan te vullen :)

Eduardo
Super Pro

Bericht door Eduardo » 26 nov 2018, 20:47

JRS schreef:
26 nov 2018, 20:25
roefke schreef:
26 nov 2018, 18:45
... De tijd dat iemand iets te laag prijsde omdat hij van niet beter wist ligt ver achter ons.
ik sluit me hier volledig bij aan en wilde nog even toevoegen dat de prijzen om een stand van enkele meters te hebben er ook niet lager op wordt, vaak ten gevolge van alle kosten die een organisatie al heeft. Ook kan je met enkele muisklikken al heel wat te weten komen over een bepaalde persing. Dit zorgt misschien voor meer transparantie wat de prijzen betreft (niet alleen de verkopers maar ook de bezoeker met de discogs app binnen handbereik), maar ook dat er op termijn minder alsmaar minder koopjes gedaan kunnen worden ? het zal wellicht een combinatie van factoren zijn (verkopers zullen gemiddeld ook duurder inkopen in vergelijking met enkele jaren geleden) , ook de grotere vraag zal zeker meespelen... beurzen blijven wel een toffe gelegenheid om de collectie wat aan te vullen :)

Klagen doe ik niet over de KDX Beurs van vorige zondag in Gent.
Ik kwam aan iets voor 14u en ging om 17u naar huis met zo'n dertig elpees. Uiteraard weinig collectors, doch wel allemaal elpees van mijn favoriete muziekgenres (jazz, blues, soul, latin), allemaal "gevist" uit de goedkope bakken. Om geen tijd te verliezen kijk ik al jaren niet meer bij de "geklasseerde" standen, evenmin in de bakken cd's.

Voor de startende vinyl-verzamelaars blijven het nog interessante tijden mits voldoende geduld en doorzettingsvermogen te hebben bij het zoeken naar platen... Volledig mee eens dat de beurs interessant blijft om de collectie aan te vullen. Daar waar ik zo'n 30 jaar geen 400 frank over had voor die "tweederangs" elpee, geef ik er nu met plezier 2 euro voor.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 27 nov 2018, 15:28

Kringwinkel....

Greg Hawkes ‎– Anna - Original Motion Picture Soundtrack (LP - 1987)
Various ‎– Blue Note Trip - Jazzanova Lookin' Back (2 LP - 2005)
Franz Ferdinand ‎– Franz Ferdinand (LP - 2004)
Yusef Lateef ‎– The Complete Yusef Lateef (LP - 1968)
Yusef Lateef ‎– Yusef Lateef's Detroit Latitude 42° 30' Longitude 83° (LP - 1969)

Plaats reactie