“Let the countdown begin!”: net nu extra reclame voor Rock Werchter

Recent en ander nieuws uit de muziekwereld
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kilroy
Site Admin
Berichten: 19595
Lid geworden op: 15 sep 2012, 18:26
Locatie: Asper, België
Contacteer:

“Let the countdown begin!”: net nu extra reclame voor Rock Werchter

Bericht door Kilroy »

‘100 days to Rock Werchter 2020. Let the countdown begin!’ Een gloednieuwe reclameboodschap van Rock Werchter op Twitter zette gisteren kwaad bloed bij heel wat muziekliefhebbers. “Stop met die loze beloftes”, klonk het. “1 april is pas volgende week. Neem jullie verantwoordelijkheid en gelast Rock Werchter af!” Bij de organisatie bleef het ijzig stil op één zin na: “Wij staan niemand te woord.”

Afbeelding

Van het EK voetbal (11 juni - 11 juli), het Eurovisiesongfestival (12-16 mei), Roland Garros (18 mei - 7 juni) tot gisteren zelfs het uitstel van de Olympische Spelen (24 juli tot 9 augustus). Om nog te zwijgen over alle concerten die eraan moeten geloven. De entertainmentsector kreunt onder corona. Niemand die nog reclame durft te maken voor welk evenement ook in de toekomst. Behalve Rock Werchter.

Neem verantwoordelijkheid

De organisatie ziet de toekomst duidelijk nog rooskleurig in en postte de boodschap: ‘100 days to Rock Werchter 2020. Let the countdown begin!’ Misplaatst volgens haar eigen bezoekers, die massaal negatief reageerden. Van “Cancel het gewoon i.p.v. onnodige hoop te zaaien” en “1 april is pas over een week hoor” tot “Stop met die loze beloftes en neem jullie verantwoordelijkheid: gelast Rock Werchter af!” en “Alle evenementen worden afgelast. Welk geheim recept hebben jullie?”

Een tegenreactie van de organisatie kwam er niet. Bij Live Nation, dat Rock Werchter (2-5 juli), Werchter Boutique (20 juni) en TW Classic (21 juni) organiseert, blijft het intussen stil. “Wij staan niemand te woord”, waarna ze opnieuw verwijzen naar hun bericht van 13 maart. Daarin staat: ‘We kijken ernaar uit jullie te zien deze zomer. Wij monitoren van nabij. De veiligheid van artiesten, fans en medewerkers is altijd onze grootste prioriteit. De voorbereidingen zijn lopende en worden verdergezet. We vergaderen regelmatig met overheden en hulpdiensten.’

Afbeelding

Tomorrowland

De organisatie van Tomorrowland (17-19 juli en 24-26 juli) houdt haar festivalbezoekers wel openlijk op de hoogte. Gisteravond stuurde ze nog een bericht uit. “Het team dat instaat voor de podia blijft voorlopig gewoon aan het werk, rekening houdend met de voorzorgsmaatregelen. We hebben geen technische werkloosheid toegepast”, zegt woordvoerster Debby Wilmsen. “We hebben nog geen afgelastingen van artiesten gekregen. Evenmin is er een negatief reisadvies voor festivalgangers van andere landen voor die periode. Voorlopig gaat Tomorrowland door.”

Bij Pukkelpop zitten ze nog het meest safe van al. Pas van 20 tot en met 23 augustus vindt het plaats in Hasselt. “Onze reclamecampagne is nog niet eens gestart. We zitten nog op vijf maanden voor Pukkelpop. Voorlopig gaat ons festival door en verandert er niets.” Of corona een invloed heeft op het van start laten gaan van hun reclamecampagne willen ze niet kwijt. “We maken die datum nooit bekend.”

Het Laatste Nieuws 24-03-2020

Morkgryner
Pro
Berichten: 130
Lid geworden op: 06 nov 2015, 10:12

Re: “Let the countdown begin!”: net nu extra reclame voor Rock Werchter

Bericht door Morkgryner »

Waarschijnlijk loopt de verkoop niet zo vlot meer sinds het Coronanieuws en dus gaan ze snel nog wat reclame maken. Hopen dat er nog een hoop mensen een ticketje kopen. En als organisatie wetende dat het 99% kans tot annulatie gaat komen. En dan afkomen met dat tickets niet terugbetaald gaan worden wegens overmacht ofzo. En zelf wss een goei verzekering afgesloten zodat ze de artiestensalarissen niet of voor het grootste deel terugkrijgen....

Gebruikersavatar
Kilroy
Site Admin
Berichten: 19595
Lid geworden op: 15 sep 2012, 18:26
Locatie: Asper, België
Contacteer:

Re: “Let the countdown begin!”: net nu extra reclame voor Rock Werchter

Bericht door Kilroy »

Rock Werchter excuseert zich voor reclamecampagne: “Was niet ons beste idee”.

Afbeelding

Rock Werchter heeft zich verontschuldigd voor het reclamebericht dat dinsdag online verscheen. Op Facebook startte de organisatie een ‘countdown’ die de laatste honderd dagen voor de start van het festival inzette. Dat schoot bij trouwe bezoekers in het verkeerde keelgat, want door de coronacrisis is die start verre van zeker.

Nog steeds hangt er een dikke mist rond de Belgische zomerfestivals. Terwijl in de VS en het Verenigd Koninkrijk grote muziekevenementen als Coachella en Glastonbury anticiperen op de coronacrisis en hun edities uitstellen, gaan de festivals in ons land voorlopig door. Het inspireerde Rock Werchter dinsdagmiddag zelfs tot een filmpje waarin de laatste honderd dagen tot de geplande start op 2 juli worden afgeteld. Een reclamecampagne die op weinig bijval kon rekenen. Festivalbezoekers verweten de organisatie een gebrek aan burgerzin, tact en goede communicatie.

Een dag later ziet de festivalorganisatie haar fout in. “Het bericht op sociale media dinsdag was niet ons beste idee”, klinkt het. “We begrijpen dat mensen bezorgd zijn en vragen hebben. Dit zijn ongeziene en lastige tijden voor iedereen. Niemand weet hoelang de veiligheidsmaatregelen nog zullen gelden, maar wij passen alle adviezen en regels van de overheden toe. De veiligheid van onze artiesten, bezoekers en medewerkers is altijd onze hoogste prioriteit.”

Tegelijk bevestigt de organisatie dat de voorbereidingen voor Rock Werchter gewoon blijven lopen. “Onze teams werken hard om opnieuw een geweldig festival ineen te boksen. Wel hebben we onze reclamecampagne enkele dagen geleden stilgelegd, omdat we dat op dit moment niet gepast vinden.”

Gedwongen afgelasting

Bij de trouwe bezoekers en lokale overheden lijkt alle hoop op Rock Werchter 2020 stilaan vervlogen. De burgemeesters van Haacht en Rotselaar, de omliggende gemeenten, lieten al weten dat ze hun verantwoordelijkheid zullen nemen wanneer dat nodig is. “We kunnen niet om de realiteit heen. De maatschappelijke druk ligt hoog en andere grote evenementen met internationaal karakter worden ook geschrapt. We denken dat concertorganisator LiveNation op een bepaald moment tot afgelasting gedwongen zal worden”, klinkt het.

De opbouw van het festivalterrein zou van start gaan op 1 mei, om klaar te zijn voor Werchter Boutique met Taylor Swift op 20 juni. Voorlopig gelden de federale maatregelen rond het coronavirus tot 5 april, maar het is vrijwel zeker dat die verlengd zullen worden.

Het Nieuwsblad 25-03-2020

Plaats reactie