Isolde Lasoen uit frustratie: “We doen zo hard ons best, maar het voelt alsof we in ons gezicht uitgelachen worden”

Recent en ander nieuws uit de muziekwereld
Plaats reactie
Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Isolde Lasoen uit frustratie: “We doen zo hard ons best, maar het voelt alsof we in ons gezicht uitgelachen worden”

Bericht door Kilroy »

Muzikante Isolde Lasoen (40) heeft op Facebook haar frustraties geuit over het coronabeleid, en het gebrek aan perspectief voor de culturele sector.

Afbeelding

“Ik ben het beu dat de culturele sector zo goed als genegeerd wordt”, begint Isolde haar relaas op Facebook. “Of heb ik het mis? Wordt er überhaupt nog overlegd hoe het verder moet?” Dat er voor veel andere sectoren wél al opnieuw perspectief is, steekt. “We mogen op vliegtuigen kruipen met onze gezichten op 30cm van elkaar, gezellig doen op overvolle terrassen, dineren in volle, vaak kleine restaurants, shoppen, samen zweten tijdens het sporten, binnenkort terug gaan zwemmen,.. Hier wél een mondmasker, daar géén mondmasker..”

“Wij doen met onze sector zo hard en zonder protest ons best en volgen braaf de regels, hebben begrip en geduld, proberen onze kop boven water te houden en blijven creatieve oplossingen bedenken, lenen ons gezicht aan 1001 campagnes die ‘bekende koppen’ nodig hebben om mensen een hart onder de riem te steken en te motiveren om de regels te volgen, maar die hele heropstart met fucked up priorities, enkel gemotiveerd door economische belangen en lobbytoestanden, voelt alsof we in ons gezicht uitgelachen worden. Dit klopt gewoon niet. Moeten wij blijven doodbloeden en maar meteen gesloten blijven, want de tweede golf komt er ook nog aan?”

Haar bericht maakte veel los bij haar volgers. Zo reageerde Jef Neve: “Ik voel helemaal wat je zegt.” En ook muzikant Jonas Winterland reageerde: “Ik voel het aan mijn tenen, Isolde, het wordt stilaan tijd voor iets anders dan (alleen maar) beleefd overleg.”

Het Laatste Nieuws 23-06-2020

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Isolde Lasoen uit frustratie: “We doen zo hard ons best, maar het voelt alsof we in ons gezicht uitgelachen worden”

Bericht door Kilroy »

Ik begrijp de frustratie in de culturele sector, maar er zijn nu eenmaal zaken die belangrijker zijn en hoger op de prioriteitenlijst staan zeker? Misschien moeten ze na corona ook eens nadenken over hun tarieven zodat festivals en optredens weer voor iedereen toegankelijk worden.....

JB 007
Regular

Re: Isolde Lasoen uit frustratie: “We doen zo hard ons best, maar het voelt alsof we in ons gezicht uitgelachen worden”

Bericht door JB 007 »

Dit soort (terechte) klachten blijkt een oud zeer.
Volgens mij moeten de mensen van de culturele sector zich verenigen in een soort vakbond.
Dan pas kunnen zij druk uitoefenen en hun rechten laten verdedigen.
Dit vergt echter bakken inzet, engagement en kennis.
De meeste artiesten voelen zich hier niet thuis in en hebben ook niet veel belangstelling voor die materie.
Ik vrees dat het bij roepen in de woestijn zal blijven.

roefke
Super Pro

Bericht door roefke »

ge moet een kat een kat noemen, die sector ligt nu eenmaal moeilijk, optredens waar mensen zij aan zij dansen, zingen, springen etc...daar is het nog te vroeg voor, kijk naar de feestende jongeren op flageyplein , hoe wil/kun je voor dit doelpubliek iets veilig organiseren? dat gaat gewoonweg niet. een zittend jazz optreden zal wel lukken maar andere optredens zie ik toch niet direct mogelijk

Plaats reactie