Jazzlegende Opatuur stopt voorgoed met concerten: “Coronacrisis was er teveel aan”

Recent en ander nieuws uit de muziekwereld
Plaats reactie
Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Jazzlegende Opatuur stopt voorgoed met concerten: “Coronacrisis was er teveel aan”

Bericht door Kilroy »

Een Gentse jazzlegende stopt ermee: de concertavonden van ‘Opatuur’ keren niet meer terug. De vzw waarmee de 72-jarige Opatuur concerten organiseerde had het al jaren financieel moeilijk. “Ik moest ooit stoppen”, zegt hij. “We koesteren enorm veel mooie clubconcerten. Maar de coronacrisis was er teveel aan.”

Afbeelding

“Het is mooi geweest.” Opatuur, het pseudoniem waarmee Clery Sturm wereldberoemd werd in Gent, zegt het met trillende stem. Opatuur is een begrip in de Belgische jazzwereld.

Het Nieuwsblad 15-07-2020

(Betalend artikel... kon niet volledige geplaatst worden)

JB 007
Regular

Re: Jazzlegende Opatuur stopt voorgoed met concerten: “Coronacrisis was er teveel aan”

Bericht door JB 007 »

Volgens mij was de Opatuur aan de Heuvelpoort al jaren dicht.
Zat die ondertussen op een andere locatie ?

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Jazzlegende Opatuur stopt voorgoed met concerten: “Coronacrisis was er teveel aan”

Bericht door Kilroy »

JB 007 schreef:
15 jul 2020, 16:40
Volgens mij was de Opatuur aan de Heuvelpoort al jaren dicht.
Zat die ondertussen op een andere locatie ?
Hij organiseerde nog regelmatig concerten. Ik kreeg daar wel de nodige mails over, maar ben daar nooit geraakt. Ik meen dat de laatste concerten doorgingen in "Mub'Art" (Fernand Scribedreef 1, 9000 Gent) en "Entr" (Ham 147, 9000 Gent).

De website van Opatuur staat momenteel nog online!

Plaats reactie