Charles et les lulus.

Leuke nieuwe plaat gevonden maar niets te vinden over de uitvoerders? Stel hier uw vraag en misschien weten andere leden iets meer...
Plaats reactie
Carolientje
Newbie

Charles et les lulus.

Bericht door Carolientje » 19 jun 2018, 06:27

. Volgens het boek rock in Belgium, staat de lp "Charles et les lulus" vermeld als een promo lp. Nochtans op mijn kopie staat er geen "promo" vermeld. Iemand uitleg?

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Re: Charles et les lulus.

Bericht door Kilroy » 19 jun 2018, 07:06

Die promo's werden geperst en meestal gratis verdeeld aan o.a. radiostations,.... om zo wat reclame te maken voor de nieuwe plaat en airplay te krijgen. Daarnaast bestaan ook testpersingen, enkele exemplaren die werden geperst vooraleer de persing in volle productie werd genomen. Meestal komen deze testpersingen enkel bij het label en bij de artiesten terecht die dan de gelegenheid hebben om de persing te beluisteren (waarna ev wijzigingen kunnen worden aangebracht).

Indien enkel deze promo-persing in "Rock Over Belgium" staat zou het kunnen dat de plaat zelf nog niet was verschenen op het ogenblik van de redactie van het boek (lijkt me niet waarschijnlijk). In elk geval werd deze plaat uitgebracht in 1991 op Virgin (labelnummer 211 722). Er zou ook een (Duitse) testpersing bestaan op Sonopress (white label). De promo-versie van deze plaat is nog niet ingebracht in de discogs database.

Carolientje
Newbie

Re: Charles et les lulus.

Bericht door Carolientje » 19 jun 2018, 08:27

Dank u. Ik wist dat er weinig exemplaren van CELL op vinyl zijn verschenen. V9lgens mij weten er weinig dat dit een promo lp is. Ik denk dat er maar 1 persing van gemaakt is. In 1991.

Plaats reactie

Terug naar “Informatie gevraagd over groepen en platen”