De meest opmerkelijke backstage-verhalen van Werchter

Recent en ander nieuws uit de muziekwereld

De meest opmerkelijke backstage-verhalen van Werchter

Berichtdoor Kilroy » 09 Jul 2018, 06:35

Van kapot geslagen backstage tot gigantische kleedkamers: de meest opmerkelijke backstage-verhalen van Werchter....

Radiopresentator Stijn Van de Voorde heeft vier dagen lang de artiesten aangekondigd op de Main Stage van Rock Werchter. Tijdens de Rock Werchtermarathon op Canvas deelde hij enkele opmerkelijke backstageverhalen.

Mogelijks is StuBru-presentator Stijn Van de Voorde de man die het meest op het hoofdpodium van Rock Werchter gestaan heeft de afgelopen dagen. Hij kondigde op het hoofdpodium telkens de artiesten aan die er moesten optreden.

"Sommige artiesten willen graag dat je hen aankondigt, andere zeggen: het mag maar we hebben wel een intro dus we hebben jou niet nodig en andere zeggen: doe het kort. Eigenlijk ben je voor een tourmanager niet de meest geliefde figuur (...) maar omdat ik het zo kort hou zijn de meeste groepen wel tevreden".

De truc van Van de Voorde is: "ik wandel naar voor op het podium en dan terug, op die tijd moet ik alles gezegd hebben want niemand zit op mij te wachten.".

Door de hele tijd bij de Main Stage en backstage te staan ziet Van de Voorde natuurlijk de meest opmerkelijke verhalen de revue passeren. “Bij The Killers was er blijkbaar een klein probleempje geweest met Brandon Flowers zijn keyboard waardoor toen hij van het podium kwam, zonder teveel in details te treden, hij het nodig vond om een paar dingen kapot te slaan.”

Iets wat Van de Voorde nog nooit zien gebeuren had. "De meeste artiesten zijn oprecht gelukkig wanneer ze van het podium stappen. Eddie Vedder die kwam gisteren van het podium met zijn Rode Duivels t-shirt aan. Die mannen vallen elkaar in de armen en dat is plezant."

De hitte viel goed mee voor de artiesten. Alle kleedkamers op Werchter zijn voorzien van airco. Zo heeft bijvoorbeeld Artic Monkeys niet een kleedkamer maar vijf. "Zanger Alex Turner heeft een aparte ruimte waar hij aan het soundchecken was voor zichzelf en hij was daar vanavond een nummer van Elvis Costello via Youtube aan het instuderen, dat vond ik schattig. Zo een band als Artic Monkeys die hebben acht tot negen ruimtes om tot rust te komen", aldus Van de Voorde.

Beluister HIER het interview....

VRT.be 08-07-2018
Gebruikers-avatar
Kilroy
Site Admin

Terug naar Nederlandstalige Nieuwsberichten