Nieuw: Elvis Costello & The Imposters - Look Now

Recent en ander nieuws uit de muziekwereld
Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Nieuw: Elvis Costello & The Imposters - Look Now

Bericht door Kilroy » 14 okt 2018, 06:49

“Als er al een rode draad doorheen de plaat zou lopen, dan is het wel dat #MeToo zijn weg heeft gevonden naar Look Now", aldus Gunter Van Assche over de nieuwe, uitstekende plaat van Elvis Costello, zijn eerste volwaardige studio-album sinds Wise Up Ghost, zijn collab met hiphopband The Roots.
Afbeelding
Costello ontkende die stelling geenszins toen hij oog in oog met onze journalist zat, ook al bleek het gros van de songs veel ouder dan #MeToo. “In 'Stripping Paper' heb ik het over een relatie die langzaam verpulvert", aldus Costello, “geschreven vanuit een vrouwelijk perspectief. In 'Photographs Don't Lie' hoor je een dochter mijmeren over de ontrouw van haar vader. En in 'Don't Look Now' heb ik het over een model dat afrekent met ongewenste avances."

Bovenal is Look Now een eclectische plaat waarop Elvis Costello & The Imposters vaardig van forse gitaarpop (‘Under Lime') over gespierde bleekschetensoul ('Burnt Sugar Is So Bitter') naar fonkelende tranentrekkers (‘Suspect My Tears', 'Don't Look Now') schakelen, met die heerlijk gebroken stem van hem, bijgestaan door frisse gospelkoortjes en zeemzoete strijkers. Iets met streken en een oude vos, me dunkt.

De Morgen 13-10-2018

Plaats reactie

Terug naar “Nederlandstalige Nieuwsberichten”