Newbie

Nieuwe leden kunnen zich hier voorstellen aan de andere gebruikers. Wij horen graag welke muziek uw voorkeur heeft,....
Behremoth
Newbie
Contacteer:

Newbie

Bericht door Behremoth » 08 feb 2019, 15:04

Hoi,

ik ben Mathias, een 24 jarige die nog maar net vinyl ontdekt heeft.
In december heb ik mijn eerste platenspeler (AT-LP120) gekocht met een paar platen. :)
Het probleem is dat ik een iets wat impulsieve koper ben. Momenteel is mijn verzameling al uitgebreid tot 30 platen, maar nu ga ik wel even stoppen met kopen.. :roll:

Het volgende dat ook op mijn wishlist staat is een fatsoenlijke muzieksysteem. Ik was aan het denken aan volgende materiaal:
Denon X1500H
KEF Q350

Ik weet niet zeker of dit goed gaat zijn? Ik heb wel wat opgezocht op reddit en forums, en deze worden altijd wel aanbevolen..
De versterker is een 7.1 kanaals. Dit heb ik gekozen omdat ik misschien in de verre toekomst nog een surround wil maken voor films.

Ik ben hier lid geworden om wat meer te leren over materiaal (platenspelers, speakers,...) en natuurlijk misschien wat nieuwe muziek :D

Mvg,

Mathias

JRS
Super Pro

Re: Newbie

Bericht door JRS » 08 feb 2019, 15:50

wees welgekomen Mathias! :)

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 08 feb 2019, 16:17

Welkom Mathias!

Kijk eens voor je een versterker / speakers koopt waar je de combinatie kan beluisteren en ga niet blind voort op wat overal geschreven wordt. Het geschreven woord zal dikwijls correct zijn, maar komt daarom niet het beste overeen met wat uw smaak van muziek / geluid betreft!

TKuppens25
Super Pro
Contacteer:

Bericht door TKuppens25 » 08 feb 2019, 18:07

Hey, welkom! Leuk om nog iemand te zien die staat jonger is, met al die 50+'ers hier ;) (ben zelf bijna 23)
Stoppen met kopen hebben we allemaal al wel eens gezegd... Gedaan is iets anders! Onze beheerder (kilroy) schreef zelf een geweldig boek over het verzamelen, wat de 'newbies' zeker wel een heel stuk vooruit zal helpen! Zeker een aanrader!

https://www.bol.com/nl/p/vinyl-gids-voo ... uctPageUrl

En als je graag leest over vinyl en muziek, kijk dan zeker even op mijn blog ;) (link below)

Wat voor muziek luister je?

JB 007
Regular

Bericht door JB 007 » 10 feb 2019, 10:43

Hallo Matthias,
Als de versterker nog niet is aangekocht, toch eerst even nagaan of er wel een ingang voor phono voorzien is.
Indien niet zal je nog een voorversterker voor de platendraaier nodig hebben.
Op 2e hands vind je gemakkelijk dergelijke toestelletjes voor een redelijke prijs.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 10 feb 2019, 10:50

JB 007 schreef:
10 feb 2019, 10:43
Hallo Matthias,
Als de versterker nog niet is aangekocht, toch eerst even nagaan of er wel een ingang voor phono voorzien is.
Indien niet zal je nog een voorversterker voor de platendraaier nodig hebben.
Op 2e hands vind je gemakkelijk dergelijke toestelletjes voor een redelijke prijs.
Volgens mij heeft de Denon X1500H een phono-ingang, maar inderdaad toch best eens nazien !

Afbeelding

Behremoth
Newbie
Contacteer:

Bericht door Behremoth » 11 feb 2019, 09:27

Bedankt iedereen!

Ja voor de speaker en versterker ga ik één van de weken eens binnen springen in een winkel in de buurt.
Ik had al wat voor de X1500H gekozen, omdat deze juist een phono ingang had. Momenteel gebruik ik nu de voorversterker die al in mijn platenspeler zit. Maar blijkbaar is deze niet zo goed.

Ik luister eigenlijk alle muziek.. Ik vind ook dat er gewoon te veel muziek is om je alleen maar te focussen op een paar genre's :)
Momenteel ben ik meer naar blues(-rock) aan het luisteren, maar dit kan over een paar weken weer veranderen naar hip hop. En dan is het mogelijk dat ik een jaar niet meer naar blues luister.

Er zijn ook een paar site's die ik wekelijks/maandelijks opvolg om te zien welke nieuwe albums er onlangs zijn uitgekomen. Zo kom ik wel geregeld een paar nieuwe groepen tegen. :D

Gisteren ook voor de eerste keer naar een platenbeurs geweest (Antwerp Expo) en ik ben er wat neutraal over. Leuk om zo veel platen te zien, maar er waren echt er alleen maar van de jaren 60-70-80. Op maar enkele standjes verkochten ze ook een paar recentere of Belgische platen..

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 11 feb 2019, 11:35

Behremoth schreef:
11 feb 2019, 09:27
Bedankt iedereen!

Ja voor de speaker en versterker ga ik één van de weken eens binnen springen in een winkel in de buurt.
Ik had al wat voor de X1500H gekozen, omdat deze juist een phono ingang had. Momenteel gebruik ik nu de voorversterker die al in mijn platenspeler zit. Maar blijkbaar is deze niet zo goed.

Ik luister eigenlijk alle muziek.. Ik vind ook dat er gewoon te veel muziek is om je alleen maar te focussen op een paar genre's :)
Momenteel ben ik meer naar blues(-rock) aan het luisteren, maar dit kan over een paar weken weer veranderen naar hip hop. En dan is het mogelijk dat ik een jaar niet meer naar blues luister.

Er zijn ook een paar site's die ik wekelijks/maandelijks opvolg om te zien welke nieuwe albums er onlangs zijn uitgekomen. Zo kom ik wel geregeld een paar nieuwe groepen tegen. :D

Gisteren ook voor de eerste keer naar een platenbeurs geweest (Antwerp Expo) en ik ben er wat neutraal over. Leuk om zo veel platen te zien, maar er waren echt er alleen maar van de jaren 60-70-80. Op maar enkele standjes verkochten ze ook een paar recentere of Belgische platen..
Ik denk dat KDX Antwerpen de minst goede beurs is van de KDX-beuzen.... deze in Gent is in alle geval veel beter, Brugge is goed en die in Kortrijk zou ook de moeite zijn! Ik ga eigenlijk liever naar de kleinere beursjes waar ook verzamelaars staan die hun dubbel / te veel materiaal verkopen

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 11 feb 2019, 18:22

welkom mathias,

op de meeste beurzen zal je zowiezo meer ouder spul vinden, soms heb je wel standen met nieuwe recente platen.
Maar wat nog het moeilijkste is: recente releases, van pakweg 1 a 10 jaar oud tweedehands vinden, en als je er ziet is het verschil met nieuwprijs vrij klein. Mischien binnen enkele jaren?

Behremoth
Newbie
Contacteer:

Bericht door Behremoth » 12 feb 2019, 11:15

Oké, bedankt voor de verdere uitleg!
Ik heb nu gezien dat er wel enkele platenwinkels bij mij in de buurt zijn. Hier zouden ze dan wel iets recentere platen hebben?

Plaats reactie

Terug naar “Even voorstellen.....”