Angèle haalt in nieuwe videoclip uit naar seksisten

Recent en ander nieuws uit de muziekwereld
Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Angèle haalt in nieuwe videoclip uit naar seksisten

Bericht door Kilroy » 16 apr 2019, 06:02

Het nummer is een favoriet van de fans en stond wekenlang in de Franse hitlijsten. Maar sinds maandagavond heeft Balance ton quoi van Angèle (23) ook een bijhorende videoclip. Eentje die op een uur tijd al meer dan 237.000 keer werd bekeken. “Dit is een klein steekje naar alle rappers die vrouwen denigreren.”

Afbeelding

Je suis plus qu’un animal. J’ai vu qu’le rap est à la mode et qu’il marche mieux quand il est sale. Zo vat Angèle Balance ton quoi aan. Een foute interpretatie is haast onmogelijk. Ze timmerde aan haar eigen weg met unieke filmpjes op Instagram en loste eind vorig jaar haar eerste album, maar toch wordt die verdienste door velen op het conto geschreven van de “sterke mannen achter haar”. “Wie mogen dat dan wel zijn?” vraagt ze zich af. Haar vader, bassist Serge Van Laeken, of haar broer Roméo Elvis, antwoorden kwatongen. “Mijn afkomst heeft nooit in mijn voordeel gespeeld, integendeel. In de muzieksector wordt het succes van een vrouw altijd minder legitiem bevonden dan dat van een man. Alsof mannen altijd nodig zijn om een goed nummer te schrijven.” De zangeres richt zich ook naar rappers die vrouwen denigrerend behandelen. “Seksisme wordt in die kringen gewaardeerd. Ik heb met zulke mannen gewerkt. Dit is een klein steekje terug. Ze hebben het nummer intussen gehoord. Ze vonden het best oké.”

Met een knipoog

Voor de videoclip werkte Angéle samen met regisseuse Charlotte Abramow, met wie ze eerder al video’s voor La loi de Murphy en Je veux tes yeux maakte. “We hebben hetzelfde gevoel voor humor. Ik behandel wezenlijke zaken in mijn nummers, maar ik hou van wat lichtvoetigheid. Ik doe alles met een knipoog. Charlotte kan mijn teksten perfect in beelden vertalen.”

Voor de styling werd de hulp ingeroepen van het kledingmerk Meuf Paris. Angèle ontwierp op haar beurt een mini-collectie waarvan de opbrengst integraal naar de feministische verenigingen Centre 320 rue Haute in België en La Maison des Femmes x Saint-Denis in Frankrijk gaat.

Het Nieuwsblad 15-04-2019

Plaats reactie

Terug naar “Nederlandstalige Nieuwsberichten”