Gekke vraagprijzen....

Heb je pas een leuke plaat gevonden? Echt een koopje gedaan? Of gewoon omdat de plaat een leuke cover had? Blind gekocht en toch héél goed? Laat hier weten...
roefke
Super Pro

Re: Gekke vraagprijzen....

Bericht door roefke » 13 apr 2019, 19:23

elk jaar met recordstore day hetzelfde fenomeen : geldwolven :evil: :evil: :evil:

Afbeelding

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 14 apr 2019, 05:37

roefke schreef:
13 apr 2019, 19:23
elk jaar met recordstore day hetzelfde fenomeen : geldwolven :evil: :evil: :evil:

Afbeelding

Morgen zal alles al anders zijn zeker :-) (en inderdaad al 30 euro goedkoper)

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 14 apr 2019, 09:46

benieuwd hoe lang het duurt vooraleer er iemand intrapt. vroeg of laat vinden die geldwolven wel een koper, spijtig.

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 18 apr 2019, 06:20

staan er ondertussen 10 te koop: 6 van een en dezelfde aanbieder (variaworld) 4 exemplaren aan 36.90€ en 2 exemplaren aan 49.90€ .

vanwaar dit prijsverschil? het zijn 6 indentieke nieuwe platen! ruikt naar oplichting :evil: :evil: :evil:

urbanus zei het 40 jaar geleden al : De wereld is om zeep ! :evil:

bennybernaer
Newbie
Contacteer:

Bericht door bennybernaer » 19 apr 2019, 12:33

Ik heb enkele dagen geleden onderstaande LP van Bryan Adams te koop zien staan op Discogs. Een gelimiteerd exemplaar wat al enige tijd op mijn verlanglijstje stond. De verkoper vroeg er 500 dollar voor (ruim 440 euro) als je daar de verzendingskosten en import nog bij rekent kom je op een kleine 750 euro... Hoe graag ik hem ook wou, dit vind ik toch wel een klein beetje overdreven... Hij is inmiddels wel verkocht...

https://www.discogs.com/Bryan-Adams-Rec ... e/10898489

Hebben jullie eigenlijk een maximum prijs voor een uitzonderlijk exemplaar....? Nu hij weg is vind ik het ergens wel spijtig, maar als ik dan bekijk wat ik allemaal kan kopen voor die prijs.... Shit man verzamelen is toch een dure hobby :shock: :D

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 19 apr 2019, 13:28

bennybernaer schreef:
19 apr 2019, 12:33
Ik heb enkele dagen geleden onderstaande LP van Bryan Adams te koop zien staan op Discogs. Een gelimiteerd exemplaar wat al enige tijd op mijn verlanglijstje stond. De verkoper vroeg er 500 dollar voor (ruim 440 euro) als je daar de verzendingskosten en import nog bij rekent kom je op een kleine 750 euro... Hoe graag ik hem ook wou, dit vind ik toch wel een klein beetje overdreven... Hij is inmiddels wel verkocht...

https://www.discogs.com/Bryan-Adams-Rec ... e/10898489

Hebben jullie eigenlijk een maximum prijs voor een uitzonderlijk exemplaar....? Nu hij weg is vind ik het ergens wel spijtig, maar als ik dan bekijk wat ik allemaal kan kopen voor die prijs.... Shit man verzamelen is toch een dure hobby :shock: :D
tja.... ik zou deze niet kopen (kijk eens naar de prijs van de eerste persing, gewoon.... geen limited edition), maar als je fan bent bestaan er natuurlijk minder grenzen.... ik heb ook wel wat betaald voor de eerste persing van Amused to Death van Roger Waters en voor de Pulse LP-box van Pink Floyd, maar dat zijn dan ook de uitzonderingen.
Tegenwoordig ga ik dan eerder voor een goede heruitgave dan voor een pokkedure eerste persing.

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 19 apr 2019, 19:19

tja is werkelijk iets voor die hard fan. De waarde heeft hier niet zozeer te maken met muziek/persing maar eerder met object. Het had bij manier van spreken ook een sjaal kunnen zijn. zelfs van de ramones koop ik geen memorabilia buiten hetgeen ik kocht bij hun standje tijdens concerten. aan aanvaardbare prijzen.

roefke
Super Pro

Bericht door roefke » 19 apr 2019, 21:06

bennybernaer schreef:
19 apr 2019, 12:33

wat je zelf uit geeft bepaal jezelf, is verzamelen duur? hangt ervan af.
Besef dat marketing en andere gladde verkopers perfect weten hoe ze verzamelaars moeten aanpakken, hoort zelfs bij hun opleiding. ze weten perfect hoe ze een verzamelaar het gevoel moeten geven dat net dat ene object belangrijk is om hun verzameling kompleet te maken.
Echter eenmaal je dat object hebt, zal er weer een ander object opduiken dat je het gevoel geeft dat je verzameling niet kompleet is en zo blijf je steeds op zoek naar iets om je verzameling kompleet te maken, maar een komplete verzameling bestaat niet ,er zal altijd een item op de proppen komen die je nog niet hebt.
Dit is een algemene regel die geld voor alle verzamelaars zowel platen als postzegels etc...
Eigenlijk is verzamelen een soort verslaving , met junkies en dealers en de dealers weten perfect de junkies te bespelen kijk maar naar RSD of de post die regelmatig speciale postzegels uitbrengt.
Als je dat beseft en kan kaderen in je budget is verzamelen nog steeds een toffe hobby die niemand schaadt.

JRS
Super Pro

Bericht door JRS » 20 apr 2019, 10:07

heel mooi verwoord, Roefke! "Dealers & junkies", eigenlijk is het toch vaak zo :)
Iets "nodig hebben" is echt heel relatief. Die andere persing van een plaat die al in de kast staat, een andere hoes, extra's die bij die ene uitgave zitten, die ene bonus track, andere kleur van vinyl, etc. is het werk van de industrie eerder dan van kleine labels die vaak wel prachtige dingen willen uitbrengen maar budgettair moeten balanceren (kostprijs om iets te maken vs. de prijs die de verzamelaar/vinyl liefhebber ervoor over heeft). Voor mij hoeft dat allemaal niet, al kan ik er wel inkomen dat er heel wat verzamelaars zijn die ernaar streven iets compleet te hebben. Of dat er verzamelaars zijn die, in ons geval, muziek verzamelen, op welke drager dan ook, om die niet te beluisteren maar ervan te genieten het 'te hebben'.
Ervoor zorgen dat er 'must haves' op de markt komen en gelimiteerde uitgaves creëren is een marketing truc die... vaak werkt :)
in het geval van RSD, veel van deze 'speciale releases' kan je nog tot lang erna aanschaffen. De kans bestaat dat er RSD releases later in de uitverkoopbakken terecht komen ("RSD vorig jaar" ofzo). Anderzijds bestaat de kans dat er ook bepaalde singles, 10/12" of lp's snel uitverkocht zijn en collector's items worden. Denk maar aan de heruitgaven op single van "I Can't Live In A Living Room" van Red Zebra van de laatste jaren (of deze voorbeelden).

bennybernaer
Newbie
Contacteer:

Bericht door bennybernaer » 12 mei 2019, 20:26

Als je echt geld teveel hebt :)
Naamloos.png
Naamloos.png (139.41 KiB) 340 keer bekeken

Plaats reactie

Terug naar “Een koopje gedaan?”