Prince Single

Leuke nieuwe plaat gevonden maar niets te vinden over de uitvoerders? Stel hier uw vraag en misschien weten andere leden iets meer...

Prince Single

Berichtdoor Helmet » 26 Jan 2016, 20:15

Hallo,
ik kocht de single "When Doves Cry/17 Days" van Prince (929 286-7).
Vinyl, perfecte staat, label, perfecte staat, hoes eveneens perfect.
Toen ik het single'tje oplegde hoorde ik geen Prince met When Doves Cry maar wel
Laura Branigan die "Self Control" zong. De B-kant was, perfect normaal, Prince met "17 days".
Ik begrijp niet goed hoe dit mogelijk is.
Iemand?
Helmet
Newbie

Re: Prince Single

Berichtdoor Kilroy » 27 Jan 2016, 07:21

Dag Helmet,

Over deze misprint is inderdaad niets te vinden.

Vermoedelijk zullen er ergens nog wel enkele exemplaren bestaan (veel mensen vertikken het nog steeds om ook eens de B-kant van een plaat te beluisteren) of het is een exemplaar dat door de mazen van het net is geglipt, waardoor het al véél zeldzamer zal worden.
Los van het feit of je nu fan bent van Prince of niet, wat mij betreft is dit wel een uitzonderlijke vondst!

Als je het plaatje op discogs zet (in uw collectie) krijg je mogelijk nog enkele reacties en krijg je een iets beter zicht op de zeldzaamheid.

Een tweede (en de beste) mogelijkheid is eens contact op te nemen met een fanclub van Prince. Daar zou men meer moeten weten, zeker als er meerdere van deze plaatjes bestaan.

Hou ons op de hoogte hé!
Gebruikers-avatar
Kilroy
Site Admin

Berichtdoor Helmet » 27 Jan 2016, 20:44

Dat is nog eens een goed idee. De Prince fanclub contacteren...
Wanneer er nieuws te rapen valt laat ik het weten.
Thanx!
Helmet
Newbie

Berichtdoor Jumping Jack » 28 Jan 2016, 11:24

Ik heb hetzelfde voorgehad met een cd van Nick Cave (Murder Ballads). Alles eraan klopt, inclusief de print op het schijfje, maar de muziek die er op staat is van Yazoo...
Jumping Jack
Super Pro

Berichtdoor erik1950 » 05 Jun 2017, 17:11

de Rolling stones brachten vroeger altijd hun singels en A en B kant waren top nummers bv lady Jane Ruby tuesday 19TH nervous breakdown Get off cloud As tears go by zijn allemaal B kanten
erik1950
Newbie

Terug naar Informatie gevraagd over groepen en platen