Wat heb je als laatste gekocht?

Heb je pas een leuke plaat gevonden? Echt een koopje gedaan? Of gewoon omdat de plaat een leuke cover had? Blind gekocht en toch héél goed? Laat hier weten...
JRS
Super Pro

Re: Wat heb je als laatste gekocht?

Bericht door JRS » 28 nov 2018, 13:40

weeral mooie vondsten! Nog allemaal in prima staat? Knap om deze titels op lp in een kringwinkel te vinden. Er is nog hoop :)

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 28 nov 2018, 14:10

JRS schreef:
28 nov 2018, 13:40
weeral mooie vondsten! Nog allemaal in prima staat? Knap om deze titels op lp in een kringwinkel te vinden. Er is nog hoop :)
Yes, allemaal in zeer goede staat (anders moet ik ze niet hebben trouwens)!

Morkgryner
Regular

Bericht door Morkgryner » 28 nov 2018, 15:11

JRS schreef:
26 nov 2018, 20:25
roefke schreef:
26 nov 2018, 18:45
het word inderdaad moeilijk om originele betaalbare tweedehands te vinden, ik zie daar verschillende redenen :
... De tijd dat iemand iets te laag prijsde omdat hij van niet beter wist ligt ver achter ons.
ik sluit me hier volledig bij aan en wilde nog even toevoegen dat de prijzen om een stand van enkele meters te hebben er ook niet lager op wordt, vaak ten gevolge van alle kosten die een organisatie al heeft. Ook kan je met enkele muisklikken al heel wat te weten komen over een bepaalde persing. Dit zorgt misschien voor meer transparantie wat de prijzen betreft (niet alleen de verkopers maar ook de bezoeker met de discogs app binnen handbereik), maar ook dat er op termijn minder alsmaar minder koopjes gedaan kunnen worden ? het zal wellicht een combinatie van factoren zijn (verkopers zullen gemiddeld ook duurder inkopen in vergelijking met enkele jaren geleden) , ook de grotere vraag zal zeker meespelen... beurzen blijven wel een toffe gelegenheid om de collectie wat aan te vullen :)

Yep, Zelfs op de rommelmarkt weten ze het tegenwoordig wat de "maximum"prijzen zijn.
Onlangs ook in een platenwinkel geweest en die kerel had daar enkele goei collecties overgekocht qua Metal (Death,Black, Heavy, Thrash metal). Een hoop klassiekers bijeen en ik begon al intens te dromen om alles mee te pakken. Tot ik de prijzen zag. Allemaal de maximumprijzen van Discogs. Helaas, want er stonden wel enkele kleppers tussen die ik zeker wou, maar niet tegen die prijzen.
Maar een jaar of 2 geleden nog wel eens geluk gehad in een soort pop-up platenwinkeltje. 50 goei Metal-lp klassiekers kunnen vinden in een platenbak aan 6 euro het stuk. Dat zijn natuurlijk de topmomenten.

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 28 nov 2018, 17:58

Nieuw....

Mauro Pawlowski ‎– Theater Stap - Roberto Zucco (CD - 2004) - kringwinkel
Rita Reys ‎– The Cool Voice Of Rita Reys (LP - 1956) - discogs

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 30 nov 2018, 08:14

Nieuw....

Syd Barrett ‎– Syd Barrett And The Pink Floyd: Demos And Rarities (LP / Bootleg)
Roger Waters ‎– Live Radio - Quebec Broadcast 1987 (2 LP / Bootleg)
Pink Floyd ‎– Why So Terribly Loud? (LP / Bootleg)

TKuppens25
Super Pro
Contacteer:

Bericht door TKuppens25 » 30 nov 2018, 11:12

Behemoth - I Loved You At Your Darkest (LP)

JRS
Super Pro

Bericht door JRS » 30 nov 2018, 13:31

Kilroy schreef:
30 nov 2018, 08:14
Nieuw....

Syd Barrett ‎– Syd Barrett And The Pink Floyd: Demos And Rarities (LP / Bootleg)
heb je deze drie al kunnen beluisteren? tevreden van de klank ? Ik heb me recent (op de beurs in Utrecht) laten verleiden tot de aankoop van drie Pink Floyd bootlegs. De eerste, "In The Beechwoods" (link) klinkt nog prima (geweldige nummers uit hun beginperiode!), "The Narrow Way (The Early Years 1968-69)" moet ik nog beluisteren en "Recorded for BBC" (dat dit jaar verscheen), klinkt jammer genoeg beneden alle peil. Bootlegs probeer ik grotendeels te vermijden, maar in 't geval van Pink Floyd's "early years" was de verleiding te groot :)

JRS
Super Pro

Bericht door JRS » 30 nov 2018, 13:44

Electric Moon - Inferno (2xlp, recent heruitgebracht. Gelukkig! :) )
God Is An Astronaut - Far From Refuge (ook gelukkig heruitgebracht)
UFO Över Lappland - s/t
Augustus Pablo - Dubbing With The Don
Kibir La Amlak - Heavens Declare (7" - dub)
Kibir La Amlak - Restoreth My Soul (7")
Page One & The Observers - Observation Of Life Dub (RE)
Reality Souljahs / Ilodica - Book Of Psalms / Psalms 87:7 (dub)
Salomon Heritage Presents The Riddim Activist - Back To The Roots (2x12")
VA - Tighten Up Volume 2 (toffe Trojan compilatie uit '69)
It's Not Night: It's Space - Our Birth Is But A Sleep And A Forgetting (psych/stoner)
Vasant Rai, Collin Walcott,... - spring flowers (1976)
Gong - Angel's Egg (Radio Gnome Invisible Part II) (cd)

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 30 nov 2018, 14:12

JRS schreef:
30 nov 2018, 13:31
Kilroy schreef:
30 nov 2018, 08:14
Nieuw....

heb je deze drie al kunnen beluisteren? tevreden van de klank ? Ik heb me recent (op de beurs in Utrecht) laten verleiden tot de aankoop van drie Pink Floyd bootlegs. De eerste, "In The Beechwoods" (link) klinkt nog prima (geweldige nummers uit hun beginperiode!), "The Narrow Way (The Early Years 1968-69)" moet ik nog beluisteren en "Recorded for BBC" (dat dit jaar verscheen), klinkt jammer genoeg beneden alle peil. Bootlegs probeer ik grotendeels te vermijden, maar in 't geval van Pink Floyd's "early years" was de verleiding te groot :)
De platen zijn nog niet aangekomen... voortgaande op de fragmenten die ik kon beluisteren zou de kwaliteit goed moeten zijn, maar inderdaad, dat is afwachten bij bootlegs....

Kilroy
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Kilroy » 02 dec 2018, 07:59

Nieuw....

E.S.T. (= The Esbjörn Svensson Trio) ‎– Viaticum (2 LP - 2015)
Dexter Gordon Quartet ‎– Espace Cardin 1977 (LP - 2018)
Vangelis ‎– Mythodea (Music For The NASA Mission: 2001 Mars Odyssey) (2 LP - 2018)

Plaats reactie

Terug naar “Een koopje gedaan?”